کد خبر: ۷۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۶۱۲
کمپانی فرانسوی آریستوفیل در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و با جمع‌آوری سرمایه اقدام به خرید ۱۳۰ هزار اثر هنری و یادگار به جا مانده از هنرمندان سرشناس کرد و قرار بود سود حاصل از فروش این موارد را با سرمایه‌گذاران سهیم شود، اما حالا پس از اعلام ورشکستگی در تلاش است همه این آثار را به فروش برساند.
چوب حراج به دست‌نوشته‌های «موتزارت» و «ون‌گوگ»

دست‌نوشته‌ای از آهنگ ساخته شده توسط «موتزارت» و نامه‌ای از «ونسان ون‌گوگ» از جمله آثاری است که در حراجی آثار موسیقیدانان، هنرمندان و نویسندگان در پاریس به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از رویترز، کمپانی فرانسوی آریستوفیل در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و با جمع‌آوری سرمایه اقدام به خرید ۱۳۰ هزار اثر هنری و یادگار به جا مانده از هنرمندان سرشناس کرد و قرار بود سود حاصل از فروش این موارد را با سرمایه‌گذاران سهیم شود، اما حالا پس از اعلام ورشکستگی در تلاش است همه این آثار را به فروش برساند.

این کمپانی در سال ۲۰۱۵ ورشکسته اعلام شد و «ژرار لریتیه» مالک آن به جرم کلاه‌برداری تحت تعقیب قرار گرفت؛ اتهامی که وی تا به امروز آن را انکار کرده است.

جدیدترین حراجی برای فروش این آثار هفته جاری برگزار می‌شود و دست‌نوشته‌ یکی از آهنگ‌های «موتزارت» بین ۱۴۱ تا ۱۷۷ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. «ولفگانگ آمادئوس موتزارت» (۱۷۹۱ ۱۷۵۶) آهنگساز اتریشی، از نوابغ موسیقی و از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود که در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، مجلسی، سونات، سرناد و گروه کُر از خود باقی گذاشت.

نامه‌ای از «ونسان ون‌گوگ» نقاش مشهور به دوستش که با طراحی‌های از خود وی همراه است نیز از دیگر آثار برجسته در این حراجی است که قیمت تخمینی آن بین ۲۹۴ تا ۳۵۲ هزار دلار اعلام شده است.

بازار هنری جهان بی‌صبرانه منتظر این آثار است چرا که کمپانی «آریستوفیل» برای سال‌ها در حال خرید همه آثار بود و حالا این آثار را می‌توان در نمایشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در سراسر جهان دید.


ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: