کد خبر: ۷۷۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
تعداد بازدید: ۸۵۷
معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره توصیب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند و متاسفانه مجازات کودک آزای بازدارندگی ندارد
معصومه ابتکار: مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند/مجازات کودک‌آزاری بازدارندگی ندارد

به گزارش خبرداغ ، معومه ابتکار در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ در خصوص ورود معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای جلوگیری از اتفاقاتی که در مدرسه‌ای در غرب تهران رخ داده است، گفت: موضع آموزش و پروش در این خصوص مشخص است و مقام معظم رهبری هم دستور بسیار محکم و روشنی دادند که رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم بسیار جدی و با قاطعیت به این موضوع رسیدگی شود، عنوان کرد: درخواستم این است که مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که یک لایحه بسیار مهمی در این مسئله است و می‌تواند علاوه بر این که تکلیف این موضوع را مشخص کند و جایگاه جوانان و نوجوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

ابتکار  با اشاره به این که لایحه حمایت از کودکان و نوجوان مدت زمان زیادی است که در مجلس مانده است و باید هرچه زودتر در این مورد تعجیل و تصریح صورت بگیرد، گفت: باتوجه به این مسئله‌ای که در آموزش و پروش پیش آمده است این لایحه جواب محکمی خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما روزانه موراد متعددی از کودک آزاری را شاهد هستیم و گزاراشاتی را دریافت می‌کنیم.

ابتکار با اشاره به قانون‌های بازدارنده در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در بحث‌هایی مانند آسیب‌‌های اجتماعی و مسائلی مانند کودک آزاری ما کماکان مشکلاتی داریم و یکی از مسائل قانون است، متاسفانه مجازات‌های کودک آزاری مخصوصا آسیب‌های جنسی واقعا کفایت نمی‌کند و بازدارندگی ندارد.

معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: مسئله بعدی آموزش است،‌ ما در مسئله مهارت‌های زندگی نمی‌توانیم  جوانان را رها کنیم. این تصور که فکر کنیم اگر جوانان را بدون آموزش و  بدون این تجهیزاشان نکنیم می‌توانند با این آسیب‌ها مقابله کنند و شناخت کافی از موضوعات داشته باشند، اشتباه است.

وی تاکید کرد: کودک و نوجوان ما باید مهارت‌های ارتباطی، حقوق و  مقابله با خشونت و سو استفاده را داشته باشد، ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مانند هر جامعه دیگر تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی است و خواه و ناخواه آسیب‌هایی وجود دارد و ما باید مهارت کودکان و نوجوانان را بالا ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: