کد خبر: ۷۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
تعداد بازدید: ۶۵۵
«چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات سنا روز سه شنبه ضمن انتقاد از توافق حاصل شده بین آمریکا و کره شمالی، گفت که «دونالد ترامپ» اهرم فشار را در مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ، تسلیم کیم کرد.
چاک شومر توافق ترامپ و اون را مبهم و نگران‌کننده توصیف کرد
به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری رویترز از واشنگتن، شومر توافق به دست آمده بین ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را بسیار نگران کننده و مبهم خواند وگفت: این توافق فاقد جزئیات لازم است.

برخی نمایندگان جمهوریخواه و مقام های دولت ترامپ گفته اند که توافق حاصل شده بین آمریکا و کره شمالی به مصوبه سنا نیاز دارد و این بدان معناست که دمکرات های سنا باید برای تصویب این توافقنامه، چراغ سبز نشان دهند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون امروز برای اولین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و به توافقی در زمینه عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای دست یافتند.

این دیدار در حالی پشت درهای بسته انجام شد که دو طرف پیش از این یکدیگر را با الفاظی توهین آمیز خطاب قرار داده بودند.

ترامپ این توافق را مهم و تاریخی دانست و گفت که مناسبات آمریکا با کره شمالی بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. رهبر کره شمالی نیز دیدار خود با رئیس جمهوری آمریکا را تاریخی برشمرد و اعلام کرد که وی و ترامپ تصمیم گرفته اند گذشته را به تاریخ بسپارند.

توافقنامه ای که دو طرف روز سه شنبه امضا کردند، چهار ماده دارد که به غیر از تعهد درباره خلع سلاح کره و بازگرداندن بقایای سربازان کشته شده، شامل تعهد دو طرف برای بنا کردن روابطی تازه و تلاش مشترک برای ایجاد صلح پایدار در شبه ‌جزیره کره است.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: