کد خبر: ۷۷۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
تعداد بازدید: ۵۸۹
روحانی در پیامی با تبریک انتخاب نخست‌وزیر جدید ایتالیا؛
رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک انتخاب «جوزپه کونته» به عنوان نخست‌وزیر جمهوری ایتالیا، تأکید کرد: در پرتو اراده سیاسی و اهتمام جدی مقامات دو کشور، همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش در جهت منافع متقابل توسعه‌یافته و توافقات و اسناد امضاء شده قبلی به ویژه موافقت‌نامه خط اعتباری اجرایی گردد.
همکاری‌های همه‌جانبه ایران و ایتالیا باید در جهت منافع متقابل و اجرای توافقات توسعه یابد

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای جوزپه کونته 

نخست‌‌‌وزیر جمهوری ایتالیا

انتصاب جناب‌عالی به عنوان نخست‌‌‌وزیر جمهوری ایتالیا را صمیمانه تبریک می‌گویم.

تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، براساس اصل احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چندین دهه گذشته بوده است.

در سایه این سیاست، خوشبختانه طی سال‌های اخیر روابط فیمابین روند مثبتی را طی نموده است. امیدوارم در دوره نخست‌‌‌‌وزیری جناب‌عالی، در پرتو اراده سیاسی و اهتمام جدی مقامات دو کشور، همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش در جهت منافع متقابل توسعه‌‌‌یافته و توافقات و اسناد امضاء شده قبلی به ویژه موافقت‌نامه خط اعتباری اجرایی گردد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سعادت مردم جمهوری ایتالیا را مسألت دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: