کد خبر: ۷۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۵۴۸
موگرینی با اشاره به اینکه جامعه جهانی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده گفت که جایگزینی برای این توافق وجود ندارد و دنیا تاب یک مسابقه هسته‌‌ای به ویژه در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را ندارد.موگرینی گفت حمایت جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران چیزی است که او در مراودات هر روزه‌اش با دیپلمات‌های دنیا با آن مواجه می‌شود.
موگرینی: تلاش‌ها برای اجرای برجام ادامه دارد/ حفظ برجام در راستای منافع آمریکا هم هست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت تلاش‌‌ها برای اجرای برجام ادامه دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت تلاش‌ها برای اجرای توافق هسته‌ای با ایران ادامه دارد.

«موگرینی» با اشاره به اینکه جامعه جهانی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده گفت که جایگزینی برای این توافق وجود ندارد و دنیا تاب یک مسابقه هسته‌‌ای به ویژه در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را ندارد.

او در بخشی از اظهاراتش گفت: «عزم ما برای حفظ این توافق، در راستای منافع ایالات متحده هم هست.»

موگرینی گفت حمایت جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران چیزی است که او در مراودات هر روزه‌اش با دیپلمات‌های دنیا با آن مواجه می‌شود.

موگرینی گفت: «از طریق این توافق ما از اشاعه هسته‌ای پیگشیری و از تشدید تنش‌ها جلوگیری کردیم و اطمینان حاصل کردیم که ایران هرگز به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.»

وی گفت: «با گذشت سه سال از حصول توافق، نتایج آن پدیدار شده‌اند: ایران به تعهدات خود پایبند بوده و این موضوع ۱۱ بار به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.»

موگرینی با بیان اینکه موضع اتحادیه اروپا در خصوص برجام تغییر نکرده گفت که این اتحادیه به اجرای موثر و کامل توافق پایبند است. او گفت که تلاش برای اجرای برجام ادامه دارد. او گفت که این تلاش صرفنظر از خروج آمریکا از برجام ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: