کد خبر: ۷۷۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۵۶۸
وزیر علوم:
وزیر علوم با بیان اینکه بحث تعامل دانشگاه‌ها و مراکز علمی با جامعه به جایگاه مطلوبی نزدیک شده است، تاکید کرد: ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استادان و دانشجویان با جامعه می‌تواند سبب انتفاع مجموعه‌های علمی باشد و همچنین انتقال داشته‌ها و منافع مجموعه‌های علمی را به سطح جامعه ترویج و تسهیل کند.
تعامل دانشگاه‌ها با جامعه به جایگاه مطلوب نزدیک شده است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، منصور غلامی در نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را حلقه واسط حرکت‌های ارزشمند بزرگان و عزیزان خیر آموزش عالی توصیف کرد و گفت: در بحث خیرین شاهد تحولی هستیم که بخشی از آن مبتنی بر افزایش دانش و توسعه بینش مردم است؛ در واقع نگاه‌ها گسترش و زاویه بازتری به مسائل جامعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما، بر مبنای باورهای دینی و سنت‌هایی که داشته و دارد، برای کارهای خیر جایگاه خاصی قائل است، اظهار داشت: اگر ایده‌ای مورد حمایت قرار گیرد پس از کاربردی شدن، موجب ایجاد اشتغال، قدرت، توانمندی و در نهایت ایجاد ثروت در کشور می‌شود و اثر آن به جامعه وسیع‌تری منتقل می‌شود و لذا ورود به این بخش قابل تقدیر است و باید بسیار هوشمندانه باشد.

وزیر علوم افزود: در برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دانشگاه تهران پیش قدم شده و طبعاً این امر می‌تواند به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی تسری یابد.

غلامی با بیان اینکه باید روحیه امید در بین جوانان کشور تقویت شود، تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب می‌شود صاحبان ایده و فناوری‌های نو که قابل تبدیل به زمینه‌های کاربردی و تولیدی هستند به بنیادها، سازمان‌ها و نهادها وصل شده و به صورت شرکت‌های همکار و یا ادغام در مجموعه‌های خودشان، بتوانند هم به بخش تولید و اشتغال شتاب بیشتری دهند و هم این امیدواری را مستمر در بین جوانان ایجاد کنند که اگر ایده‌ای داشته باشند می‌توانند وارد این چرخه شده و به نتیجه مطلوب از باب اثرگذاری در جنبه‌های مختلف برسند.

وی ادامه داد: تسهیل به هدف رسیدن اهداف نیک خیرین و بنیادهای نیکوکاری در حوزه علم و فناوری را هم وظیفه خود می‌دانیم و هم به آن افتخار می‌کنیم و امیدواریم این فعالیت‌ها با وسعت، قدرت و تنوع بیشتر در آینده شکل گیرد.

وزیر علوم از حمایت‌های بنیاد نیکوکاری جمیلی در برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان قدردانی کرد.

در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان گذاشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: