کد خبر: ۷۷۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۶۲۸
عبدالحمید خدری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: بنده به نمایندگی از مردم ایران تقاضا دارم تا طرحی تصویب کنید که مردم مرزنشین و ساحل‌نشین زندگی آسوده داشته باشند. بیایید مصوب کنید تا بخشی از طرح‌های توسعه‌ای به استان‌های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان برسد و این مناطق به جای درد خوابیدن لنج‌ها محصولات تولید شده را به بازارهای جهانی ببرند.
نماینده بوشهر در مجلس: آیا دولت خبر دارد در استان بوشهر چه خبر است؟/ مردم بوشهر فکر می‌کنند هیزم توسعه سایر نقاط کشور شده‌اند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: . امروز مردم استان بوشهر اینگونه فکر می کنند که هیزم توسعه سایر نقاط کشور می‌شوند اما خود در درون مشکلات غوطه‌ور هستند. به رغم درآمدهای میلیاردی از صنایع متعدد پتروشیمی، نفت و گاز، بنادر و گمراکات همچنان مردم دیارم نظاره‌گر رونق ناشی از اینگونه از درآمدها در نقاط دوردست بوده و خود در کمال ناباوری با تنگناهای اقتصادی، معیشتی و اشتغال دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا عبدالحمید خدری در نطق میان جلسه‌ای امروز ضمن تشکر از مردم که روز جهانی قدس به روز اسلام و عرصه نمایش وحدت و انسجام و اتحاد مبدل ساختند بیان کرد: امروز می‌خواهم متفاوت سخن بگویم و از بوشهری سخن بگویم که قلب تپنده اقتصاد کشور است. استانی در کنار آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و با نقش برجسته ثروت آفرینی. این استان که سابقه دیرین در حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور دارد پایگاه شکاری و دریایی‌اش در طول هشت سال دفاع مقدس که گرداننده اقتصاد کشور بود و نفت در آن جریان داشت و بندر آن هشت سال بار همه مشکلات کشور را بر دوش کشید و مردمش در خط مقدم نبرد بودند این روزها حال خوشی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه باید بگویم مسئولین در کنج عافیت خود نشسته و به بوشهر صرفا به عنوان محل درآمدی برای خرج کردن در دیگر مناطق کشور نگاه می کنند و حتی توجه حداقلی به این استان ندارند. امروز مردم استان اینگونه فکر می کنند که هیزم توسعه سایر نقاط کشور می‌شوند اما خود در درون مشکلات غوطه ور هستند. به رغم درآمدهای میلیاردی از صنایع متعدد پتروشیمی، نفت و گاز، بنادر و گمرکات همچنان مردم دیارم نظاره‌گر رونق ناشی از اینگونه از درآمدها در نقاط دوردست بوده و خود در کمال ناباوری با تنگناهای اقتصادی، معیشتی و اشتغال دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس ادامه داد:‌ باید گفت بشکند دستانی که نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند متاسفم بگویم که در کنار دریا نشسته‌ایم و در کمال شرمندگی منتظر رسیدن تانکرهای آب رسان برای تامین آب شرب هستیم. سخن گفتن از رنج‌ها و کمبودها و مشکلات که در این روزها دشمنان قسم خورده تمام تلاش خود را در بدبینی به نظام به کار بسته‌اند شاید آسان باشد اما به راستی چه کسانی برای برون رفت این چالش‌ها مسئول هستند؟ باید چاره اندیشی کنند.

وی تصریح کرد:‌ آیا دولت خبر دارد در استان بوشهر چه خبر است؟ در استان بوشهر علی رغم رشد صنعت جوانانش باید بیکار باشند و یا به سمت مشاغلی بروند که قانون نویسان مرکزنشین و از همه‌جا بی‌خبر آن را خلاف قانون ارزیابی می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن هیات رییسه مجلس بیان کرد: بنده به نمایندگی از مردم ایران تقاضا دارم تا طرحی تصویب کنید که مردم مرزنشین و ساحل‌نشین زندگی آسوده داشته باشند. بیایید مصوب کنید تا بخشی از طرح‌های توسعه‌ای به استان‌های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان برسد و این مناطق به جای درد خوابیدن لنج‌ها محصولات تولید شده را به بازارهای جهانی ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: