کد خبر: ۷۷۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۵۳۴
نمایندگان مجلس ماده واحده و تبصره‌های طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می پردازند را حذف کردند.
طرح بازنشسته کردن روستاییان از دستورکار خارج شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان نشست امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح بازنشسته کردن افرادی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌‌‌کنند، با حذف ماده واحده و تبصره‌‌‌های این طرح که اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود  با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش این طرح که پیش از این در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع شده بود با ایرادات بار مالی و مشخص نبودن سن بازنشستگی برای روستاییان و عشایر مواجه شد لذا مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ماده واحده و تبصره های این طرح را حذف و آن را از دستورکار خارج کرد.

در ماده واحده این طرح به دولت تکلیف شده بود که بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که به سن ۷۰ سالگی رسیده اند در صورت تقاضای آنان و داشتن حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق مذکور، بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: