کد خبر: ۷۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۵۵۸
رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان گفت که اختلافات تجاری اخیر با آمریکا خطراتی را برای شرکت‌های آلمانی که خارج از کشور فعالیت تجاری دارند، ایجاد کرده است.
تحریم آمریکا علیه ایران و روسیه خطر بزرگی برای صادرکنندگان آلمانی است

به گزارش خبرداغ به نقل از رویترز، اتاق بازرگانی آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که تشدید اختلافات تجاری با آمریکا خطرات بزرگی را برای صادرکنندگان آلمانی که به طور غیر مستقیم تحت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه قرار می‌گیرند، ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، ولکر تریر رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان گفت که اختلافات تجاری اخیر، خطراتی را برای شرکت‌های آلمانی که خارج از کشور فعالیت تجاری دارند، ایجاد کرده است. 

وی با اشاره به نشست گروه هفت در کانادا گفت: شکست مفتضحانه این نشست نشان داد چقدر شکاف سیاسی عمیق است و چه خطراتی می‌تواند در پی داشته باشد.

تریر گفت: تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا و مالیات اضافی بالقوه بر واردات اتومبیل نقض قواعد بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، آلمان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده اروپا به آمریکا و با توجه به حجم یک میلیونی مشاغل آلمانی در این حوزه، بیش از سایرین از جلوگیری از جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا ناامید شده است.

تریر گفت که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه و ایران نیز بار سنگینی را بر دوش اقتصاد آلمان گذاشته است. 

رویترز به نقل از تریر نوشت: با توجه به تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا، بسیاری از شرکت‌های آلمانی اخیرا فعالیت‌های برون‌مرزی خود را متوقف کرد‌ه‌اند. این نارضایتی در روابط تجاری آلمان و آمریکا مشهود است. 

رییس اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان گفت: این بدان معناست که پیش‌بینی‌های اتاق‌های بازرگانی برای افزایش صادرات آلمان به آمریکا که بیش از پنج درصد بوده، زیر سوال رفته است. کمپانی‌ها نیازمند کسب و کار خارجی شان هستند. به همین دلیل است که برای اتحادیه اروپا پایبندی به تقویت سازمان تجارت جهانی و قواعد جهانی تا این اندازه اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: