کد خبر: ۷۷۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۳۶۳
دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مشترک همزمان با دیدار رئیس جمهوری این کشور با رهبر کره شمالی تاکید کردند که هرگونه توافق احتمالی با پیونگ یانگ باید مثل برجام تحت نظارت و با مشورت کنگره باشد.
بیانیه دموکرات‌ها: توافق احتمالی با کره شمالی باید مانند برجام با نظارت کنگره باشد

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مشترک همزمان با دیدار رئیس جمهوری این کشور با رهبر کره شمالی تاکید کردند که هرگونه توافق احتمالی با پیونگ یانگ باید مثل برجام تحت نظارت و با مشورت کنگره باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، در حالی که دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به همراه مقام های دو کشور در حال برگزاری است، دمکرات های مجلس نمایندگا ن آمریکا بیانیه ای مشترک در این خصوص منتشر کردند.
این بیانیه از سوی «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دمکرات، «استنی هویر» معاون دمکرات ها، «الیوت انگل» معاون کمیته روابط خارجی، «آدام اسمیت» معاون کمیته نیروهای مسلح و «آدام شیف» معاون کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا منتتشر و خواستار نظارت کنگره این کشور بر توافق احتمالی با کره شمالی شده است.
این بیانیه تاکید کرد توافقی که باعث تداوم وضع جاری توانمندی هسته ای کره شمالی شده و امکان مقابله با اشاعه هسته ای این کشور را از آمریکا بگیرد، مورد قبول دمکرات های کنگره نیست.
اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با اشاره به این واقعیت که این کشور در حال حاضر در کره جنوبی سفیر، نداشته و وزارت خارجه اش معاون آسیا و متخصص کره شمالی ندارد، از به حاشیه رفتن دیپلماسی در دولت ترامپ عمیقا ابراز نگرانی کرد.
این بیانیه همچنین از بیگانه سازی ترامپ از متحدان واشنگتن در نشست سران گروه 7 در هفته جاری انتقاد کرد.
دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در پایان بیانیه مشترک خود، با تاکید بر اینکه دولت این کشور درباره هر توافقی با پیونگ یانگ باید با کنگره مشورت کند، تصریح کردند: کنگره بر نظارت شدید روی توافق برجام با ایران پافشاری کرد و در ارتباط با کره شمالی نیز نباید خواسته کمتری داشته باشد.
ترامپ و اون در حال حاضر در جزیره سنتوزا در سنگاپور به همراه مقام های آمریکایی و کره شمالی در حال مذاکره پیرامون وضعیت هسته ای شبه جزیره کره هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: