کد خبر: ۷۷۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۴۸۶
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: واردات کنجاله سویا انجام شده اما در انحصار عده خاصی است که به میل خود آن را وارد بازار می‌کنند. عده‌ای هم از این کمبود سوء استفاده می‌کنند و با سیاست‌های خود بازار را اداره می‌کنند.
قیمت تمام شده مرغ در مرغداری‌ها 6 هزار تومان است/ واردات کنجاله سویا در انحصار عده خاصی است/ قیمت تخم‌مرغ داخلی کاهش یافته است

به گزارش خبرداغ، حمید فاضلی مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مازاد تولید مرغ و تخم مرغ در کشور اظهار کرد: ما توان تولید و صادرات در زمینه مرغ و تخم مرغ را داریم اما بستر مناسب را در حال حاضر برای تولید از دست داده‌ایم.

وی در رابطه با حل بحران مشکل تخم مرغ در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تخم مرغ تقریبا به حالت تعادل رسیده و با قیمت تخم‌مرغ وارداتی یکسان شده است. میزان مصرف با گرم شدن هوا کمتر می‌شود و فعلا فضای متعادلی را پیش رو داریم.

فاضلی با اشاره به کمبود کنجاله سویا در کشور تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام از وجود کنجاله سویا و سویا در مبادی وارداتی خبر می‌دهند که هنوز ترخیص نشده اما ما هنوز چیزی به این نام در بازارها ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: تا زمانی که کنجاله سویا به دست مرغدار و تولیدکننده نرسد نمی‌شود بر روی آن مانور داد هرچند که در آمارها این موضوع آمده است.

فاضلی گفت: واردات انجام شده اما در انحصار عده خاصی است که به میل خود آن را وارد بازار می‌کنند. عده‌ای از این کمبود سوءاستفاده می‌کنند و با سیاست‌های خود بازار را اداره می‌کنند.

وی اذعان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام هم اگر نهاده دارد به مقدار کافی نبوده و جوابگوی تولید نخواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در خصوص مطالبات مرغداران گفت: خواسته‌های مرغداران در یک تجمع اعتراضی مطرح شد و قول‌هایی هم داده شده که بخشی از آن صنفی است و بخش دیگر آن فرا بخشی است. البته هنوز قدمی برای حل مشکلات برداشته نشده و برنامه‌ریزی برای انجام کارها رخ نداده است.

وی افزود: تا زمانی که ما به سمت اصلاح ساختار صنعت نرویم با همین نوسانات روبه رو خواهیم بود.

فاضلی با تکذیب قیمت تمام شده 12 هزار تومانی مرغ زنده تاکید کرد: قیمت تمام شده مرغ در مرغداری‌ها حدود 6 هزار تومان است و در مرغداری‌ها و آماده طبخ بین 9 هزار تا 9500 تومان باید باشد اما بین 7 تا 8 تومان فروش می‌رود و مرغ زنده هم بین 4000 تا 4500 تومان خرید و فروش می‌شود بنابراین قیمت 12 هزار تومانی برای مرغ زنده به هیچ وجه صحت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: