کد خبر: ۷۷۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۳۷۷
نماینده دائم‌ کشورمان در سازمان ملل متحد با بیان این که آمریکا فاقد قدرت سازندگی در خاورمیانه است و حتی توان اداره یک روستا در عراق، افغانستان، یمن یا سوریه را ندارد، گفت: تصورات دولت آمریکا درمورد خاورمیانه و ایران بسیار خطرناک و ساده‌لوحانه است.
خوشرو: تصورات آمریکا درباره خاورمیانه و ایران خطرناک و ساده‌لوحانه است/  آمریکا فاقد قدرت سازندگی در خاورمیانه است

نماینده دائم‌ کشورمان در سازمان ملل متحد با بیان این که آمریکا فاقد قدرت سازندگی در خاورمیانه است و حتی توان اداره یک روستا در عراق، افغانستان، یمن یا سوریه را ندارد، گفت: تصورات دولت آمریکا درمورد خاورمیانه و ایران بسیار خطرناک و ساده‌لوحانه است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، غلامعلی خوشرو، نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در مصاحبه با سایت تروثدیگ (Truthdig) تصورات دولت آمریکا از ایران و خاورمیانه را بسیار ساده‌لوحانه توصیف نموده و واشنگتن را ناقض قوانین بین‌المللی و توافقات مهمی از بیانیه الجزایر گرفته تا برجام دانست.

خوشرو در بخشی از این مصاحبه با اشاره به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال منطقه و ایران، گفت: این دولت فقط می‌تواند با زبان تهدید، تحریم و مداخله سخن بگوید؛ در حالی که این سیاست‌ها قبلا در منطقه شکست خورده‌اند و بسیار خطرناک و پرهزینه هستند. بحران‌ها و بی‌ثباتی کشورهایی که قبلا مورد حمله آمریکا قرار گرفته‌اند، شاهد شکست این سیاست‌ها هستند. آمریکا فاقد قدرت سازندگی در خاورمیانه است و حتی توان اداره یک روستا در عراق، افغانستان، یمن یا سوریه را ندارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا قبل و بعد از برجام اضافه کرد: از زمان سقوط شاه در سال ۱۹۷۹، به مدت ۴۰ سال، آمریکا همچنان به نقض قوانین بین‌المللی، به ویژه توافقنامه‌های الجزایر که در سال ۱۹۸۱ با ایران امضا شده بود، ادامه داده است. آمریکا سال‌هاست توافقاتی را که خود با ایران انجام داده است، نقض می‌کند.

خوشرو با اشاره به برخی بدعهدی‌ها در زمان اوباما نسبت به برجام، گفت: از همان ابتدا آمریکایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام پیش‌قدم نبودند. اوباما می‌خواست توافق اجرا شود ولی خواهان اجرای کامل و با تمام ظرفیت آن نبود. دفتر دارایی‌های خارجی آمریکا یا اوفک پاسخ‌های مبهمی به سوالات شرکت‌ها درباره تحریم‌ها می داد. با این حال دولت اوباما حداقل در مواضع اعلامی از برجام حمایت می‌کرد؛ برخلاف ترامپ که حتی در مقام یک نامزد ریاست جمهوری هم برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا می‌خواند تا این که یک‌طرفه و در تناقض با حقوق بین‌الملل از برجام خارج شد ‌و کلیه تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در مورد اوضاع فعلی در یمن هم گفت: ماجراجویی‌های نظامی عربستان سعودی و تأکیدش بر راه حل نظامی، تحقق راه‌حل صلح‌آمیز را غیر ممکن ساخته است. ایالات متحده و انگلیس از سعودی‌ها حمایت نظامی و تدارکاتی به عمل می‌آورند و به آنها بمب‌های خوشه‌ای می دهند. اماراتی‌ها یمن را بمباران می کنند. به اهداف حملات هوایی عربستان در یمن نگاه کنید: مراسم تشییع جنازه، مراسم عروسی، مزارع کشاورزی، خانه‌ها، مراکز غیرنظامی و غیره. تمام این اقدامات محکوم به شکست هستند؛ چرا که راه‌حل نظامی در یمن وجود نداشته و تنها راه‌حل سیاسی وجود دارد.

خوشرو همچنین با اشاره به اوضاع سوریه با انتقاد از تقسیم شورشیان به میانه‌رو و غیرمیانه‌رو، افزود: تسلیح "شورشیان میانه‌رو" در واقع پوششی برای تغییر نظام بود. آمریکایی‌ها می‌دانستند که این سلاح‌ها به دست گروه‌های تروریستی مانند داعش، النصره و وابستگان آن‌ها می‌رسد. بنا بر این، سیاست تسلیح تروریست‌ها از آغاز محکوم به شکست بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
در نامه ای به شورای امنیت؛
وزارت امور خارجه سوریه حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری را محکوم کرد

سه شنبه 22 خرداد 1397 - 19:41
وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت آنان را در جریان حمله جنگنده های ائتلاف غیر قانونی تحت فرماندهی آمریکا به خانه های شهروندان غیر نظامی در تل الشایر در حومه الحسکه قرار داد.
العالم- سوریه
در این حمله 12 نفر از اعضای یک خانواده شهید شدند و این مورد یکی از موارد جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی در حق شهروندان غیر نظامی بی گناه قلمداد می شود.
وزارت امور خارجه سوریه پیشتر نیز با ارسال پیام های جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت , خواستار پایان حضور خصمانه و تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی و توقف حملات جنایتکارانه آمریکا در حق مردم مظلوم سوریه شده بود.
وزارت امور خارجه سوریه در این پیام ها ، از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست کرده است در زمینه برقراری صلح و امنیت احساس مسئولیت و فورا برای توقف جنایات جنگی و جنایت ضد بشریتی که این ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در حق مردم سوریه مرتکب می شود اقدام کنند.

حملات جنگندههای آمریکایی به «الحسکه»/ 12 غیر نظامی سوری کشته شدند

سه شنبه 22 خرداد 1397 - 17:15
جنگندههای آمریکا بار دیگر جنوب استان الحسکه را بمباران کردند که در جریان آن 12 غیر نظامی کشته و 5 نفر هم زخمی شدند.
العالم _ سوریه
منابع خبری سوری امروز سه شنبه از حملات مجدد ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به استان الحسکه خبر دادند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که جنگندههای آمریکایی امروز روستای «تل الشایر» واقع در جنوب شرق الحسکه را بمباران کردند.
سانا اعلام کرد که در جریان این بمباران 12 غیر نظامی کشته و چندین نفر زخمی شدند.
شبکه الاخباریه سوریه اما اعلام کرد که در جریان حملات جنگندههای آمریکایی 6 غیر نظامی کشته و 5 نفر هم زخمی شدند.
در همین راستا، ائتلاف آمریکا شامگاه یکشنبه هفته جاری هم در ریف جنوبی الحسکه، کشتار دیگری را رقم زد.
جنگندههای آمریکا روستای «خویبیرة» را بمباران کردند که در پی آن 15 زن و کودک به خاک و خون کشیده شدند.
در همین راستا، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که نپیوستن مردم دیرالزور، رقه و الحسکه به «شبهنظامیان تجزیه طلب» علت حملات ائتلاف آمریکا به آنهاست.
ائتلاف ضد داعش از سال 2014 با هدف ادعایی مبارزه با تروریست های مستقر در عراق و سوریه شکل گرفت. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.



جنایت جدید ائتلاف آمریکا در شمال سوریه/ شهادت 18 غیرنظامی در بمباران مدرسه ای در حسکه

دوشنبه 21 خرداد 1397 - 16:55
ائتلاف آمریکا در جنایتی تازه مدرسهای را در ریف الحسکه واقع در شمال سوریه را بمباران کرد.
العالم _ سوریه
جگندههای ائتلاف آمریکایی امروز دوشنبه جنایت دیگری را در سوریه مرتکب شدند.
تلویزیون سوریه گزارش داد که جنگندههای آمریکا مدرسهای را در ریف الحسکه واقع در شمال سوریه هدف قرار دادند.
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که در این «جنایت تازه»، ۱۸ نفر از غیرنظامیان سوری به شهادت رسیدهاند.
آمریکا در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.


وزارت خارجه سوریه تأکید کرد؛
نپیوستن مردم دیرالزور، رقه و الحسکه به «شبهنظامیان تجزیه طلب» علت حملات ائتلاف آمریکا به آنهاست

چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 10:38
وزارت خارجه سوریه با اشاره به علت حملات اخیر ائتلاف آمریکا به افراد غیر نظامی در شرق و شمال شرق این کشور، تأکید کرد که واشنگتن مستقیما از داعش حمایت میکند.
العالم - سوریه
وزارت خارجه سوریه به تجاوزات چند روز گذشته ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در روستاهای استانهای الحسکه، دیرالزور و رقه واکنش نشان داد.
دمشق با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ائتلاف آمریکا دوشنبه منازل افراد غیرنظامی در روستای «جزاع»، یکشنبه روستای «حسن العلی» و شنبه روستای «ذیب جزاع» در استان الحسکه را بمباران کرد. و در همین برهه روستاهای «الدحور، الدشیشه و تل الشایر» در ریف الشدادی نیز بمباران شد که در پی آن 22 غیر نظامی کشته شدند.
به گفته دمشق علت این حملات این بود که ساکنان مناطق مذکور نمیپذیرند که به شبه نظامیان تجزیه طلب تحت حمایت آمریکا بپیوندند؛ شبه نظامیانی که آمریکا در تلاش است روابط بین آنها و تروریستهای داعش را سازماندهی کند و در راستای بازسازی ساختار آن فعالیت و از برخی از آنان در حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده می کند تا بتواند این امکان را برای آنان فراهم کند که مجددا بر مناطقی مسلط شوند که ارتش سوریه و همپیمانانش از لوث تروریسم پاک کرده اند.
وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه این ائتلاف جنایتکار مستقیما از داعش در برابر ارتش سوریه حمایت میکند، تأکید کرد که این مسئله را در 24 می 2018 (3 خرداد ماه جاری) در منطقه حد فاصل «بوکمال و حمیمه» در ریف دیرالزور دیدیم که درست 24 ساعت پس از دفاع حملات داعش توسط ارتش سوریه، جنگنده های آمریکایی مواضع نیروهای سوری را در این منطقه هدف قرار دادند.
خبرگزاری سانا به نقل از وزارت خارجه سوریه گزارش داد که هدف از تداوم این جنایات جنگی علیه ملت سوریه و ادامه حمایت این ائتلاف از تروریستها و شبه نظامیان تجزیه طلب برای برای تحقق اهداف پست سیاسی این است که این ائتلاف و رهبر آن در پی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن بحران این کشور هستند.



در نسل کشی جدید ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی آمریکا؛
شهادت دستکم 10 غیر نظامی در حومه جنوبی حسکه

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 13:33
در نسل کشی جدید ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی آمریکا دستکم 10 غیر نظامی در حومه جنوبی حسکه به شهادت رسیدند.
العالم- سوریه
منابع آگاه اعلام کردند ائتلاف متجاوز به سوریه تحت فرماندهی آمریکا مرتکب نسل کشی جدیدی در سوریه شد و در آن دستکم 10 شهروند غیر نظامی از جمله زنان و کودکان را در روستای «جزاع» در حومه جنوبی حسکه در شمال شرق این کشور به شهادت رساند.
جنگنده های ائتلاف متجاوز دو روز پیش نیز به روستای حسن العلی در جنوب شرق شهر الشدادی حمله کردند و بر اثر آن یک مرد 90 ساله و همسرش شهید و فرزند و عروس خانواده نیز به شدت زخمی شدند.
در حمله دیروز جنگنده های ائتلاف مذکور به دو روستا در حومه حسکه نیز بیش از 15 شهروند غیر نظامی کشته و زخمی شدند. در حمله جنگنده های متجاوز آمریکایی به روستای الجزاع در جنوب شرق حسکه هشت نفر کشته و زخمی شدند.
ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی آمریکا روز شنبه گذشته نیز جنایت شنیعی مرتکب شد و در حمله به روستای هداج در جنوب شرق حسکه ده شهروند غیر نظامی از یک خانواده را به شهادت رساند.


دبیرکل سازمان ملل شریک جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی است.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل شریک جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی است.
رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی است.
سازمان عفوبین الملل شریک جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی است.
حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری جنایت جنگی است.
حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری جنایت علیه بشریت است.
ائتلاف آمریکایی مرتکب جنایت جنگی وجنایت علیه بشریت درسوریه شده است.
ائتلاف آمریکایی هیچ فرقی با داعش ندارد.
ائتلاف آمریکایی فرقی با گروه های تروریستی ندارد.
ائتلاف آمریکایی ازتروریست ها درسوریه حمایت نظامی می کند.
ائتلاف آمریکایی همدست داعش است.
ائتلاف آمریکایی درسوریه وعراق با داعش همکاری می کند.
ائتلاف آمریکایی شریک جنایت های تروریست ها درسوریه است.
ائتلاف آمریکایی با بمباران، قتل عام ونسل کشی درسوریه بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
ائتلاف آمریکایی بدون مجوز سازمان ملل، بدون مجوز شورای امنیت و بدون مجوزدیگرسازمان های بین المللی درسوریه حضوردارند.
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش است چرا به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه وعراق حمله هوایی می کند.
داعش وائتلاف آمریکایی یکی هستند.
ائتلاف آمریکایی ثابت کرد که حامی داعش است.
ائتلاف آمریکایی هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگرندارد.
دربرابراشغالگری ائتلاف آمریکایی سکوت نمی کنیم.
برای اثبات کمک ائتلاف آمریکایی به داعش اسناد زیادی وجود دارد.
سازمان ملل ازتجاوز ائتلاف آمریکایی حمایت می کند.
شورای امنیت سازمان ملل ازتجاوز ائتلاف آمریکایی حمایت می کند.
شورای حقوق بشرسازمان ملل ازتجاوز ائتلاف آمریکایی حمایت می کند.
مدعیان دروغین حقوق بشر ازتجاوز ائتلاف آمریکایی حمایت می کنند.
سازمان های به اصطلاح بین المللی ازتجاوز ائتلاف آمریکایی حمایت می کنند.
مردم دنیا جنایات وحشیانه وحشی گری ائتلاف آمریکایی را فراموش نمی کنند.
چرا کسی تجاوز ائتلاف آمریکایی به سوریه وعراق را محکوم نکرد؟
ائتلاف آمریکایی داعش را مدیریت می کند.
ائتلاف آمریکایی مانند رژیم صهیونیستی هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
ائتلاف آمریکایی مانند رژیم سعودی هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
ارتباط ائتلاف آمریکایی با داعش آشکاراست.
حمایت ائتلاف آمریکایی ازداعش ادامه دارد.
سوریه بهشت ائتلاف آمریکایی است.
عراق بهشت ائتلاف آمریکایی است.
ائتلاف آمریکایی داعش را وارد سوریه وعراق کرده است.
ائتلاف آمریکایی داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
آنچه امروز درسوریه وعراق دیده می شود ومنعکس کننده جنایات وحشیانه وحشی گری ائتلاف آمریکایی است.
ائتلاف آمریکایی جنایتکارجنگی است وباید محاکمه شود.
ائتلاف آمریکایی مراکزغیرنظامی سوریه را هدف قرارمی دهد ونه تروریسم
چرا ائتلاف آمریکایی کاری به القاعده، داعش، جبهه النصره و دیگرگروه های تروریستی ندارد؟
ائتلاف آمریکایی به بهانه های مبارزه تروریسم وتروریست های داعش، غیرنظامی سوریه را هدف قرارمی دهد.
حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی نشان دهنده حمایت ازتروریست های داعش است.
ائتلاف آمریکایی به درخواست داعش به سوریه وعراق اعزام شدند.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه ائتلاف آمریکایی عمل نمی کند.
جامعه بین الملل درسوریه شکست خورده است.
ائتلاف آمریکایی اگر به اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش را دارد باید به سراغ رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی برود.
ائتلاف آمریکایی مقصراصلی طولانی شدن جنگ درسوریه وعراق است.
ائتلاف آمریکایی مرتکب جنایت جنگی درسوریه وعراق شده است.
حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به دیرالزورعمدی وبا هماهنگی داعش بود.
برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل درپی نجات تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی درسوریه هستند.
ائتلاف آمریکایی درمدت 4 سال است به دروغ شعار مبارزه با تروریسم، القاعده وداعش سرمی دهند.
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش است ولی درحقیقت ازتروریسم، القاعده وداعش همه جانبه کمک وحمایت می کند.
ائتلاف آمریکایی فقط امنیت تروریسم، القاعده و تروریست های داعش را تامین می کند.
ادعای فرمانده تروریست های سوریه: ائتلاف آمریکایی به ما سلاح می دهد.
ائتلاف آمریکایی ازداعش حمایت می کند.
حمایت ائتلاف آمریکایی ازتکفیریی ها صدای عفوبین الملل را درآورد.
قدرت گرفتن داعش درسوریه وعراق با کمک وحمایت همه جانبه ائتلاف آمریکایی.
دوستان ائتلاف آمریکایی حامی داعش هستند.
ائتلاف آمریکایی بسیارخطرناک ترازداعش است.
ائتلاف آمریکایی ازتکفیری ها بدتراست.
ائتلاف آمریکایی با داعش مهربان است.
ائتلاف آمریکایی به علت جنایات جنگی درسوریه وعراق باید محاکمه شود.
سازمان ملل ازکمک وحمایت همه جانبه ائتلاف آمریکایی به داعش آگاه است.
شورای امنیت سازمان ملل ازکمک وحمایت همه جانبه ائتلاف آمریکایی به داعش آگاه است.
ائتلاف آمریکایی متهم به حمایت ازداعش درسوریه وعراق است.
چرا ائتلاف آمریکایی به سوریه حمله کرد؟
ائتلاف آمریکایی روی اسرائیل را سفید کرده است.
ائتلاف آمریکایی با بمباران وحشیانه مردم سوریه وعراق روی اسرائیل را سفید کرد.
ائتلاف آمریکایی ثابت کرد که با داعش مبارزه نمی کند.
دست داعش و ائتلاف آمریکایی دریک کاسه است.
ائتلاف آمریکایی قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است.
تروریست ها روزانه ازائتلاف آمریکایی سلاح دریافت می کنند.
ائتلاف آمریکایی به تروریست های داعش درسوریه وعراق سلاح می دهد.
ائتلاف آمریکایی ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده و داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش درسوریه وعراق است.
ائتلاف آمریکایی نیروی هوایی داعش درسوریه وعراق است.
ائتلاف آمریکایی نیروی هوایی داعش شده است.
ائتلاف آمریکایی درحال کمک به داعش است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: