کد خبر: ۷۷۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۴۲۳
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص تصویب تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات،‌ عنوان کرد: برگزاری تجمعات در جایی غیر از مکان‌های تعیین شده غیرقانونی است و حضور نیروی انتظامی برای حفظ امنیت افراد در این محل است.
پروانه مافی: برگزاری تجمعات در محلی غیر از اماکن تعیین شده غیرقانونی است/ تجمع‌کنندگان باید مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را اخذ کنند

به گزارش خبرداغ، پروانه مافی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات از سوی هیات دولت گفت:  قانون اساسی تجمعات مردم را برای ابراز درخواست‌ها و نظرات‌شان مجاز دانسته است و به طور مشخص نیز اعلام شده بنابراین این حق مهم قانونی باید مورد توجه قرار گیرد و جاری شود.

نماینده مردم تهران دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصل به این خوبی تاکنون اجرای نشده است که باید اجرایی شود،‌ گفت: دولت خوشبختانه به این مسئله ورود کرده و مکان‌هایی را مانند ورزشگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها که فضاهای مناسبی هستند را تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید برای برگزاری تجمع در این مکان‌ها مجوز لازم را از کمیسون ماده ۱۰ احزاب  اخذ کنند و برگزاری تجمع در محل‌هایی غیر از اماکنی که از سوی دولت اعلام شده، غیرقانونی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره تامین امنیت تجمعات در این مکان‌ها هم گفت: هنگامی که همه مسائل در قانون مشخص شود دستگاه‌ها، وزارت کشور و نیروی انتظامی هرکدام وظایفشان مشخص است و نمی‌توانند رفتار خشونت آمیز داشته باشند.

وی درپاسخ به این سؤال که نگرانی‌هایی وجود دارد تا گروه‌هایی امنیت این تجمعات را حتی در مکان‌های تعیین شده برهم بزنند، عنوان کرد: حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این مکان برای همین امر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: