کد خبر: ۷۷۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
تعداد بازدید: ۸۷۶
در مصاحبه‌های اخیر برانکو ایوانکوویچ، نکته مهمی به چشم می‌خورد. پروفسور پرسپولیسی‌ها اصرار عجیبی در مورد قهرمانی و هت‌تریک کاپ‌هایش در ایران دارد.
قرعه خوب، وعده بازيكنان و دلگرمی برانکوبه گزارش خبرداغ ، در مصاحبه‌های اخیر برانکو ایوانکوویچ، نکته مهمی به چشم می‌خورد. پروفسور پرسپولیسی‌ها اصرار عجیبی در مورد قهرمانی و هت‌تریک کاپ‌هایش در ایران دارد. او مدام می‌گوید: «تیم را قهرمان خواهم کرد و از همین هفته‌های نخست می‌خواهم پرسپولیس را در صدر جدول نگه دارم»، اما برانکو با چه استدلالی می‌خواهد چنین کاری انجام دهد آن هم در حالی که باشگاه از جذب بازیکن محروم است و حداقل ۳ بازیکن را از دست داده و شاید دو بازیکن دیگرش را نیز از دست بدهد. این شرایط نمی‌تواند زمینه مناسبی برای قهرمانی بسازد آن‌هم در وضعیتی که فصل آینده استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی می‌خواهند برای کسب قهرمانی بجنگند. 

 

حالا سؤال را دوباره مطرح می‌کنیم؛ برانکو روی چه حسابی دنبال قهرمانی است؟ او در پاسخ به این سؤال ما گفته بود: «انتظار دارم بازیکنانم پیشرفت کنند. دو فصل قبل، بازیکنان خوبی داشتیم و قهرمان شدیم. فصل گذشته همان بازیکنان پیشرفت کردند و قهرمانی را تکرار کردیم و حالا هم انتظار دارم اسکلت اصلی تیمم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت بیشتر داشته باشد تا بتوانیم قهرمانی سوم را به دست بیاوریم.» او البته روی این موضوع تأکید داشت که «چون پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن بگیرد، کار برای تکرار دوباره قهرمانی سخت می‌شود ولی از این سختی‌ها چیزی به اسم ناامیدی نمی‌سازیم. ما همیشه امیدواریم و من هم خوشبین‌ترین فرد هستم. با تلاش بیشتر و تحمل یک نیم‌فصل محرومیت، می‌توانیم کار‌های بزرگی در لیگ انجام دهیم.» این تز برانکو برای فصل آینده است. 


از سوی دیگر، برانکو روی همه مسائل به خوبی تمرکز دارد. مدیران باشگاه این موضوع را تأیید می‌کنند که هر روز از کرواسی تماس‌هایی از طرف برانکو دارند و او مدام در جریان تحولات بازار نقل و انتقالات قرار می‌گیرد. همچنین دوستانی در تهران دارد که آمار دقیق بازیکنان جذب شده توسط تیم‌های دیگر را به او می‌دهند. ماجرای دیگر نیز، مدل قرعه‌کشی است. پرسپولیس در ۵ هفته ابتدایی و با توجه به شرایط و اخباری که می‌شنویم، وضعیت سختی ندارد. 


اولین بازی پرسپولیس با پدیده مشهد است؛ تیمی که کادر فنی و برخی بازیکنان خوب خود را از دست داده و با یحیی گل‌محمدی و بازیکنان جوان می‌خواهد به لیگ برگردد. دیدار دوم، در تهران و مقابل فولاد خوزستان خواهد بود. فولادی‌ها نیز شرایط خیلی خوبی ندارند و نه تکلیف نهایی سرمربی‌شان مشخص شده و نه حتی می‌دانیم کادرمدیریتی باشگاه ماندگار است یا نه. بازی سوم در اهواز و مقابل استقلال خوزستان برگزار خواهد شد. تیمی که نه اسپانسر دارد، نه بازیکن و نه حتی سرمربی. بازی چهارم مقابل نفت مسجدسلیمان بدون مربی و تازه به لیگ برتر آمده در تهران انجام خواهد شد و در دیدار پنجم، سرخپوشان باید به دیدار صنعت نفت در آبادان بروند. تیمی که در این سال‌ها، پرسپولیس را «در لیگ برتر» چندان آزار نداده است. 


از سوی دیگر، برانکو روی قول وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا حساب ویژه‌ای باز کرده و می‌داند اگر این دو بازیکن در تیمش بمانند، وضعیت پرسپولیس بهتر از امروز خواهد شد. دلگرمی همیشگی برانکو نیز بحث هواداران است. او می‌داند با کسب دو، سه پیروزی در همین هفته‌های اول می‌تواند دل هواداران را به دست آورد. جای خالی بازیکنان جدا شده نیز به راحتی پر می‌شود؛ حسین ماهینی به جای صادق محرمی بازی می‌کند، سیامک نعمتی در پست وینگر راست، جانشین فرشاد احمدزاده می‌شود و محسن مسلمان نیز جایی در ترکیب سرخپوشان نداشت که برانکو بابت آن نگران شود. با اضافه شدن امید عالیشاه، خط حمله تیمش نیز بهتر خواهد شد، اما تنها دغدغه تیم فصل هجدهم، موضوع بسته بودن دست برانکو روی نیمکت است که این دغدغه نیز تنها یک نیم‌فصل طول می‌کشد. به نوشته خبرورزشی، پس از آن، خرید‌های پرسپولیس به لیست و ترکیب می‌رسند و شرایط دگرگون می‌شود. اینها، دلایلی است که برانکو را از حالا برای قهرمانی آماده می‌کند و پروفسور برای سایر رقبا کری می‌خواند.


جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: