کد خبر: ۷۷۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۷۶۳
"هر کس می‌خواهد مسئولیت بپذیرد باید ابتدا یاد بگیرد با مردم مهربان باشد"
حجت‌الاسلام نقویان با اشاره به این که امروز همه جای ملت درد می کند خواستار رسیدگی مسئولان به دردهای ملت شد، گفت: امروز در کشور بسیاری از امور، آتش زیر خاکستر است و باید دست هر کس که کاری بلد است و این آتش ها را می تواند خاموش کند بوسید و از او کمک گرفت.
حجت‌الاسلام نقویان: با سخنرانی و دعای اللهم عجل لولیک الفرج نمی‌شود جامعه و مردم را اصلاح یا فریب داد/اگر کارد به استخوان مردم برسد با هیچکس رودربایستی ندارند
حجت‌الاسلام نقویان روز شنبه نوزدهم خرداد در در مسجد حظیره یزد طی سخنانی پیرامون توصیه های پیامبر به امام علی علیه السلام اظهار داشت: احترام به خانواده های بزرگ جامعه بسیار خوب است اما پیامبر بهترین چیزی که حسب و نسب آفرین است، حسن خلق می داند و کسانی را نزدیکتر به خود معرفی می کند که اخلاقش به پیامبر نزدیکتر باشد.

به گزارش خبرداغ ؛ وی با اشاره به وزن شدن اعمال نیک و بد انسان ها در ترازوی الهی، و بیان روایتی از پیامبر گفت: عملی بالاتر از خوش اخلاقی با مردم نیست.

نقویان با یادآوری خاطره ای از شهید صدوقی به نقل از فرزندش به نمونه ای از خوش اخلاقی ایشان در مواجهه با درخواست های مردم اظهار داشت: گفته اند مرنج و مرنجان، انسان های بزرگ هم عذر می پذیرند و هم برای مردم عذر می تراشند. زود برای مردم پاپوش درست نمی کند و کار مردم را حمل بر وجه منفی آن نمی کند.

این عالم دینی بر ضرورت بالا بودن آستانه تحمل و حلم و بردباری تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش پیرامون برجام گفت: برجام اگر چیز بدی بود ترامپ از آن بیرون نمی رفت، روزی یک هم لباسی من گفت خدا ترامپ را لعنت کند تو را هم لعنت کند. به ایشان گفتم دعا کن خدا هدایتمان کند.

باید به امثال ایشان گفت: تو تحمل عادی یک گفت و گوی منطقی با هم لباست را نداری و ادعا می کنی شیعه ام و دیگران را هم می خواهی هدایت کنی؟!

نقویان با اشاره به فرازی از عهدنامه امام علی به مالک اشتر گفت: امیر مؤمنان به مالک اشتر می گوید از دستورات تو اگر تخلف کردند عصبانی نشو و با مردم نرمخو باش.

وی با یادآوری آیه ای از قرآن که به پیامبر می گوید اگر تو با مردم تندخو و خشمگین بودی از دور و برت پراکنده می شدند اظهار داشت: هر کس می خواهد مسئولیت بپذیرد باید ابتدا یاد بگیرد با مردم مهربان باشد و هر چه مسئولیت بالاتر باشد سعه صدر بالاتری نیاز است.

این پژوهشگر دینی با تاکید بر این که کار با ادعا درست نمی شود و با انتقاد از وضع اداره جات و وضع نامناسب رسیدگی به امور مردم، و اینکه تا انتقاد می کنی می گویند راهکارش را هم بگو خاطرنشان ساخت: کسی که انتقاد می کند لازم نیست لزوما راهکار درستش را هم خودش بیان کند.ما، مردم جامعه خدمتی را دریافت می کنیم ، اما تخصص های لازم را نداریم و فقط متوجه می شویم که می شود این خدمات به نحو درست و بهتری ارائه شود. درست مثل کسی که غذایی را می خورد و متوجه نامطبوع بودن آن می شود اما خودش که آشپز نیست. اما یک راهکار و نسخه کلی این است که مسئولان، شریک غم مردم باشند و درد مردم را بچشند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند همانطور که در بسیاری از کشورها، مسئولانش با مردم هم درد هستند.

وی گفت: اگر کارد به استخوان مردم برسد با هیچکس رودربایستی ندارند و با سخنرانی و دعای اللهم عجل لولیک الفرج نمی شود جامعه و مردم را اصلاح کرد یا فریب داد.

نقویان با اشاره به این که امروز همه جای ملت درد می کند خواستار رسیدگی مسئولان به دردهای ملت شد، گفت: امروز در کشور بسیاری از امور، آتش زیر خاکستر است و باید دست هر کس که کاری بلد است و این آتش ها را می تواند خاموش کند بوسید و از او کمک گرفت.

وی مهمترین عبادت را تفکر دانست و ارزشمندترین عابد را کسی دانست که عاقل تر است و گفت: بالاترین عبادت مسئول، اجرای عدالت در جامعه است.

این عالم دینی افزود: عقل یعنی کار را به گونه ای انجام دهد که با پشیمانی مواجه نشود.

وی تاکید کرد آیات قرآن را باید در کنار روایات تفسیر کرد.

منبع : جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: