کد خبر: ۷۷۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۵۷۲
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اصرار بر رفتار و اقدامات یکجانبه و خودخواهانه دولت آمریکا تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می آید که این روزها جهان بویژه دیگر اعضای گروه ۷ نمونه های آشکار آن را شاهد هستند.
واکنش ایران به بیانیه پایانی گروه ۷

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۷ در کانادا و بیان برخی درخواست‌ها و ادعاها در خصوص ایران ضمن مداخله‌جویانه توصیف کردن مفاد این بیانیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کند به کشورهای گروه ۷ از افتادن در دام سیاست‌های ایران هراسانه و ایران‌ستیزانه معدود کشورها و رژیم‌های زیاده خواه اجتناب کنند.

وی افزود: چنین رویکردی قطعا منطقی، سازنده و مبتنی بر واقعیات موجود نیست. جمهوری اسلامی ایران نشان داده است بیش از دیگر کشورها و حتی برخی از کشورهای گروه ۷ نگران صلح و امنیت بین المللی است و این رویکرد مثبت خود را با هزینه های سنگین در مبارزه با تروریسم لجام گسیخته و بی‌حد و مرز داعش و دیگر گروه‌های تروریستی همسان و همزاد آن طی دهه‌های گذشته تا به امروز نشان داده است. آنچه موجب نگرانی است اصرار بر رفتار و اقدامات یک جانبه و خودخواهانه و خود کامه دولت آمریکاست که خود تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید که این روزها جهان، به ویژه دیگر اعضای گروه ۷ نمونه‌های عملی و آشکار آنها را شاهد هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با رد نگرانی بی‌اساس گروه ۷ در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، به برنامه مشروع دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: دولت و ملت ایران بدون تأثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی و اتهامات کذب و بی اساس، در مقابل تهدیدهای دشمنان خود مصمم و قاطع بوده و برای دفاع از کیان کشور و تأمین امنیت مردم از دکترین دفاعی خود که توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده موشکی است و منافاتی با هیچ قطعنامه سازمان ملل متحد ندارد، نخواهد گذشت.‌

قاسمی تصریح کرد: نقش اصولی، سازنده و مشروع جمهوری اسلامی در منطقه بویژه در مبارزه با گروههای تروریستی چون داعش ضامن ثبات و رونق همه کشورهای منطقه و کمکی شایان به صلح و امنیت بین المللی است که با اتهام زنی ها و فرافکنی های مغرضانه و هدفمند و بی حاصل هیات حاکمه آمریکا کم رنگ نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: