کد خبر: ۷۷۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۵۰۶
معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی می‌گوید که در حال حاضر طرف مقابل بخشی از اقدامات ایران در صورت خروج اروپا از برجام را می‌داند اما در صورت خروج اروپا از برجام خواهیم گفت که چه اقداماتی را انجام خواهیم داد.
کمالوندی : اجرای FATF شاید به نفع کشور باشد

به گزارش خبرداغ ، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و معاون بین‌الملل علی‌اکبر صالحی معتقد است FATF مکانیز‌های مالی دارد، بخش مهمی از آن قابل‌اجرا است و شاید به نفع کشور باشد. او درباره برنامه سازمان انرژی اتمی در صورت خروج اروپایی‌ها از برجام هم می‌گوید که الان وقت اظهارنظر درباره این برنامه‌ها نیست و چو فردا شود فکر فردا کنیم.

از او درباره توهین به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم پرسیدیم؛ کمالوندی نه تنها این اقدامات را غیرانسان و غیر ملی خواند که گفت این تنها کشورهای استکباری هستند از این اختلافات داخلی نفع خواهند برد.

در ادامه متن گفت‌وگوی بهروز کمالوندی با اعتمادآنلاین را در زیر می‌خوانید؛

*آقای کمالوندی! با توجه به تعویق دوماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس، به نظر شما این موضوع چقدر بر روی اجرای تعهدات برجام از سوی اروپایی‌ها تأثیرگذار است؟

این موضوع را باید از وزارت امور خارجه بپرسید. لایحه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم به‌نوعی با fatf مرتبط است و حتماً تصمیماتی که گرفته می‌شود بر اساس خیر و صلاح کشور است. fatf مکانیزم های مالی دارد و بخش مهمی از آن قابل‌اجرا است و شاید به نفع کشور باشد. البته fatf بخش‌های خاکستری هم دارد که باید به آن‌ها فکر کرد و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی بر روی این زمینه کار می‌کند و توافقاتی را هم باهم داشته‌اند.

*در صورت ناکام ماندن برجام سازمان انرژی اتمی چه برنامه‌ای دارد؟

"چو فردا شود فکر فردا کنیم". اجازه دهید فردا پیش بیاید و در آن زمان می‌گوییم که چه اقداماتی را انجام خواهیم داد. در حال حاضر بخشی از اقدامات ما را طرف مقابل حدس می‌زند و همه مطالب را الان نمی‌توان گفت. کما اینکه در حال حاضر موضوع گفت و گوی ویژه آقای صالحی مطرح می شود و پیش از این تعداد اندکی از آن خبر داشتند. شاید اگر 2 سال پیش این موضوع را مطرح می‌کردیم بسیاری از افراد خوشحال می‌شدند اما آن زمان، وقت مطرح‌شدن این موضوع نبود. بنابراین به‌موقع در خصوص برنامه سازمان انرژی اتمی بعد از خروج از برجام صحبت خواهیم کرد.

*در روز قدس شاهد بداخلاقی‌هایی بر علیه رییس سازمان انرژی اتمی بودیم درصورتی‌که تأکید بر وحدت و انسجام ملی است، ارزیابی‌تان از این رفتارها چیست؟

این اقدامات تنها بداخلاق نبود بلکه یک کار غیر اسلامی، غیرانسانی و غیر ملی بود و قطعاً با وحدتی که به دنبال آن هستیم و شعار مقام معظم رهبری است، مغایرت دارد.

البته اگر این افراد جاهل باشند یک وجه دارد و اگر این افراد هدایت‌شده باشند وجه دیگری دارد. اما در این مرحله آنچه مهم است این‌که به منظور تکرار شدن این مسائل باید هم صدایی در کشور ایجاد شود تا برای کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی امید ایجاد نشود. آن‌ها-کشورهای استکباری- نباید به اختلافات ما دلخوش کند بنابراین باید در این مرحله چه مسئولین و چه رسانه‌ها وحدت را تقویت کنیم.

*شما چقدر این اقدامات را سازمان‌دهی شده می‌دانید؟

مسائلی که وحدت ما را هدف می‌گیرد موضوعی نیست که در کشور از آن حمایت شود و اگر چنین اقداماتی پیش می‌آید باید دید که چه کسی نفع می‌برد. نفع اختلاف داخلی ما به کشورهای استکباری می‌رسد ما نباید چنین فرصت و امتیاز مجانی را به آن‌ها بدهیم. اگر این اقدامات ناآگاهانه باشد یک نوع باید با آن برخورد کرد و اگر خدایی ناخواسته هدایت‌شده است باید برخورد به نوع دیگری باشد.درعین‌حال مهم‌ترین کار در این مرحله سرزنش است تا آن‌هایی که این اقدامات را انجام دادند بدانند که در کشور هیچ‌کس از عمل آن‌ها حمایت نمی‌کند تا در آینده این اقدامات تکرار نشود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: