کد خبر: ۷۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۸۸۰
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقاء پست‌های مدیریتی، عمده‌ترین مطالبات زنان فرهنگی است، گفت: زنان دیده نمی‌شوند و توانمندی‌های آنها لحاظ نمی‌شود و باید بسیار تلاش کنند تا خود را ثابت کنند. با توجه به بخشنامه رئیس جمهور مبنی برحضور زنان در۳۰ درصد پست‌های مدیریتی، اهتمام ویژه‌ای بوجود آمده و در همه استان‌ها حضور زنان در پست‌های مدیریتی جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد قرار گرفته است.
فرحناز مینایی پور : عمده‌ترین مطالبه زنان فرهنگی/ برنامه‌ریزی برای پرورش مدیران زن/  وظیفه خود می‌دانم روی توانمندسازی زنان کار کنیم

به گزارش خبرداغ، فرحناز مینایی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در دو حوزه زنان و دختران برنامه‌هایی در دست اجرا داریم، اظهار کرد: سعی می‌کنیم در سال جاری آموزش‌هایی را برای زنان فرهنگی به صورت ویژه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار از جمله اقشاری هستند که به آنها توجه داریم و همواره اعتبار ویژه‌ای برای آنها درنظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: این اعتبار صرف کلاس‌های آموزشی می‌شود و در تلاشیم در کنار زنان سرپرست خانوار بوده و مددکارشان باشیم   .

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تسهیلات ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار لحاظ می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات خاصی برای این گروه از همکاران نداریم؛ اما بسیار تلاش کردیم در جریان اعطای وام‌های بانک ملی اولویت و امتیاز ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار داشته باشیم که محقق هم شد. البته میزان این تسهیلات اندک بود و امیدواریم بتوانیم در آینده اقدامات ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار انجام دهیم.

مینایی‌پور افزود: آموزش  و پرورش دارای ۵۰۰ هزار پرسنل زن است و باید برای این ۵۰۰ هزار نفر و ۶.۵ میلیون دانش آموز دختر برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقای پست‌های مدیریتی، عمده‌ترین مطالبات زنان فرهنگی است، گفت: زنان دیده نمی‌شوند و توانمندی‌های آنها لحاظ نمی‌شود و باید بسیار تلاش کنند تا خود را ثابت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به بخشنامه رئیس جمهور مبنی برحضور زنان در ۳۰ درصد پست های مدیریتی، اهتمام ویژه‌ای بوجود آمده و در همه استان‌ها حضور زنان در پست‌های مدیریتی جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد قرار گرفته است   و اینقدامات به تدریج در حال انجام و انتصابات اندک اندک در حال رخ دادن است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: وظیفه خود می‌دانم روی توانمندسازی زنان کار کنیم و با ایجاد توان افزایی، آنها را به سطوح بالای مدیریتی برسانیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که امسال بتوان تأمین بودجه کرده و دوره‌ای برای پرورش مدیران زن ترتیب داده و برای پست‌های مدیریتی آماده شان کنیم تا دیگر بهانه‌ای برای عدم معرفی زنان توانمند در پست‌های مدیریتی باقی نماند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: