کد خبر: ۷۷۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
تعداد بازدید: ۴۶۸
در دیدار جابری انصاری و دی‌میستورا در تهران توافق شد؛
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز وارد تهران شد و با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌‌المللی صلح سوریه (روند آستانه) دیدار و گفت‌وگو کرد.
دور جدید رایزنی‌ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه ٢٨ و ٢٩ خرداد در ژنو

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین جابری انصاری در این ملاقات با تاکید بر رویکرد ثابت و سازنده جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل روند حل و فصل بحران سوریه، مجموعه‌‌‌‌ای از ابتکارات و پیشنهادات مشخص اجرایی را برای آغاز به کار و موفقیت کمیته قانون اساسی سوریه با نماینده ویژه دبیرکل مطرح کرد.

استفان دی‌میستورا نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده و طرح ملاحظات و دیدگاه‌های خود درخصوص آن، بر ضرورت ادامه رایزنی‌‌‌‌‌های دو و چند جانبه بین سه کشور ضامن آستانه، دولت و معارضه سوریه و سازمان ملل متحد برای شکل‌‌‌‌گیری و فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کرد. 

طرفین در این دیدار ضمن توافق درباره برگزاری دور جدید رایزنی‌‌‌ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه، بین نمایندگان عالی سه کشور ضامن آستانه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در تاریخ ١٨ و ١٩ ژوئن ٢٠١٨ برابر با ٢٨ و ٢٩ خرداد جاری در ژنو، درخصوص آخرین وضعیت پرونده تعیین سرنوشت و تبادل بازداشت شدگان، مفقودان و پیکرهای کشته‌‌‌شدگان جنگ سوریه و جلسه سوم کارگروه ویژه تبادل که به زودی در آنکارا با حضور نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه و نمایندگانی از سازمان ملل متحد و کمیته بین‌‌‌الملل صلیب سرخ برگزار می‌‌‌‌شود، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: