کد خبر: ۷۷۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۶۵۸
شربت هندوانه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، لیکوپن، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و کلسیم است.
مهار تشنگی در ماه رمضان با شربتی سنتییک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع تشنگی و کم آبی بدن روزه‌داران مؤثر دانست.

به گزارش  خبرداغ به نقل از شفاآنلاین،شربت هندوانه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C  گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، لیکوپن، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و کلسیم است.

برای بررسی خواص شربت هندوانه و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 مهم‌ترین خواص شربت هندوانه و عسل

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص شربت هندوانه و عسل اظهار کرد: این شربت موجب رقیق شدن خون می‌شود بنابراین برای مبتلایان به غلظت خون بسیار مناسب است.

وی درباره طبع شربت هندوانه و عسل بیان کرد: این شربت به علت داشتن عسل طبع معتدلی دارد، بنابراین همه افراد با هر مزاجی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ شربت هندوانه و عسل خواص آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

عظمایی افزود: شربت هندوانه و عسل ورم‌های بدن را رفع و افراد را لاغر می‌کند؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و لیکوپن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد؛ بنابراین رادیکال‌های آزاد و مضر بدن را از بین می‌برد؛ شربت هندوانه و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت و از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تأثیر شربت هندوانه و عسل در رفع بزرگی پروستات تأکید کرد: مصرف شربت هندوانه و عسل در ماه رمضان موجب رفع تشنگی و کم آبی بدن می‌شود؛ این شربت فشار خون را هم کنترل می‌کند.

عظمایی گفت: شربت هندوانه و عسل برای مبتلایان به نقرس و اسید اوریک بالا مفید است؛ این شربت نقش مؤثری در از بین بردن لک‌های سیاه و سفید بدن دارد، بنابراین برای مبتلایان به ویتیلیگو (لک و پیس) مناسب است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شربت هندوانه و عسل تأثیر چشمگیری در بهبود مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی دارد؛ این شربت برای سلامتی و شادابی پوست و مو هم مفید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: