کد خبر: ۷۷۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۳۹
معاون نخست وزیر ترکیه:
معاون نخست وزیر ترکیه: افت ارزش لیر ترک در برابر دلار و یورو در واقع تلاش غرب برای مخالفت با برگزاری انتخابات زودهنگام بود و در ادامه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی از حدود 40 دلار به 80 دلار و افزایش نرخ جهانی بهره بانکی به ویژه در آمریکا موجبات افزایش شدید قیمت دلار و یورو در برابر لیر را فراهم کرد.
افزایش قیمت نفت و نرخ بهره، علت افت ارزش پول ملی ترکیه استشیمشک در گفت و گو با شبکه خبر.7 اظهار کرد: نوسان قیمت ارز خارجی تا حدود زیادی تحت کنترل دولت است به طوری که عوامل تاثیرگذار داخلی در بالار رفتن قیمت دلار و یورو مهار شده است.
به گزارش خبرداغ ، وی به تشریح دلایل افزایش قیمت یورو و دلار در بازار ترکیه پرداخت و گفت: افت ارزش لیر ترک در برابر دلار و یورو در واقع تلاش غرب برای مخالفت با برگزاری انتخابات زودهنگام بود و در ادامه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی از حدود 40 دلار به 80 دلار و افزایش نرخ جهانی بهره بانکی به ویژه در آمریکا موجبات افزایش شدید قیمت دلار و یورو در برابر لیر را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: با برگزاری انتخابات زودهنگام و ورود به نظام سیاسی جدید در کشور، دولت قادر است تا قدرت تصمیم گیری بیشتری برای رفع مشکلات پیش روی کشور داشته باشد و توان مضاعفی برای مقابله فتنه های خارجی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، افزایش قیمت دلار و یورو در بازار ترکیه از چندی پیش شدت بیشتری گرفته است به طوری که قیمت دلار ماه گذشته میلادی به رقم بی سابقه 4.92 لیر و قیمت یورو 5.71 لیر رسید.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به رغم وعده های قبلی خود مبنی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، در روز 29 فروردین ماه(18 آوریل 2018) اعلام کرد که انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری در تاریخ 24 ژوئن سال جاری میلادی(3 تیرماه 1397) برگزار می شود.
از زمان اعلام انتخابات زودهنگام، روند صعودی نرخ ارز در ترکیه شتاب گرفته و طی یک ماه اخیر بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: