کد خبر: ۷۷۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۷۴۹
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه مشاوران املاک یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن هستند، گفت: رقابت منفی میان مشاوران املاک در بازار مسکن باعث شده تا افزایش قیمت مسکن تشدید شود.
عامل گرانی مسکن چیست؟
به گزارش خبرداغ ، فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به یکی از مهمترین عامل‌های افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: مشاوران املاک در تلاطم بازار مسکن بسیار نقش آفرینی کرده‌اند و یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن بوده‌اند.

وی افزود: متاسفانه مشاوران املاک به علت کمبود املاک برای واگذاری، قیمت‌های غیر متعارفی را برای مالکان تعریف می‌کنند و هر روز به بحث افزایش قیمت مسکن در بازار دامن می‌زنند. این مسایل باعث شده تا شاهد افزایش قیمت مسکن در بازار باشیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: وقتی که ملک در بازار کم باشد، تعداد مشاورانی که بر روی یک ملک کار می‌کنند زیاد می‌شود. زمانی که مالکی قصد واگذاری ملک خود را داشته باشد، مشاوران برای آنکه معامله را خود انجام دهند، وعده قیمت‌های بالاتری را به مالک می‌دهند و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

پورحاجت عنوان کرد: مساله‌ای که در بازار ما وجود دارد آن است که برخی از مشاوران تقاضای دریافت کمیسیون بیشتری را از مشتری‌های خود می‌کنند تا ملک مدنظر مالک را با قیمت بیشتری به فروش برساند. این رقابت منفی میان مشاوران املاک باعث شده تا افزایش قیمت مسکن تشدید شود.

وی ادامه داد: این مساله یکی از عوامل اساسی افزایش قیمت مسکن در بازار است و باید به آن توجه ویژه شود. رقابت منفی مشاوران املاک در راستای بالابردن قیمت مسکن و ارائه قیمت‌های نامتعارف به مالکان از سوی مشاوران باعث ایجاد شرایط نامناسبی در بازار مسکن می‌شود و نباید این اقدام صورت بگیرد.

قنبر علی زنگنه رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز نیز با بیان این‌که مشاوران املاک هیچ اثری بر افزایش قیمت مسکن ندارند، گفت: قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت توافقی در نظر گرفته می‌شود و مشاروان املاک در این زمینه نمی‌توانند نقشی داشته باشند، تا قیمت مسکن در بازار افزایش پیدا کند.

وی افزود: مشاوران املاک یک حلقه واسطه و پل ارتباطی میان خریداران و فروشندگان مسکن هستند و کار واسطه‌گری و دلالی را در بازار مسکن انجام می‌دهند و نقشی در تعیین قیمت‌ها در بازار ندارند. قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت توافقی در نظر گرفته می‌شود و مشاوران املاک در این زمینه نمی‌توانند نقشی داشته باشند، تا قیمت مسکن در بازار افزایش پیدا کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز باعث شده تا شاهد جهش قیمت‌ها در بخش مسکن باشیم. تغییرات نرخ ارز و گرانی مصالح و حمل و نقل مهمترین عواملی هستند که نرخ مسکن را افزایش داده‌اند.

زنگنه با بیان کرد: یک سرویس بار ماسه که در گذشته حدود 350هزار تومان بود، اکنون به 550 هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت آهن و مصالح دیگر نیز بر روی افزایش قیمت مسکن اثرگذار بوده است. همچنین افزایش دستمزد کارگران، حق بیمه آن‌ها و... از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن در بازار هستند.

وی ادامه داد: با مشاوران املاکی که برای فروش مسکن با قیمت بالاتر، درخواست دریافت کمیسیون بیشتری را از مشتری می‌کنند، برخورد خواهیم کرد. تعرفه‌های مشاوران املاک، تعرفه‌های مشخص و مصوب شده‌ای هستند که باید بر اساس آن‌ها عمل شود و هیچکس حتی یک ریال بیشتر حق دریافت کمیسیون ندارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با بیان این‌که مشاوران املاک هیچ اثری بر افزایش قیمت مسکن ندارند، گفت: در صورتی که یک مشاور املاک در خواست دریافت کمیسیون بیشتر به منظور گران تر فروختن ملک مالک را داشته باشد، با آن برخورد خواهیم کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: