کد خبر: ۷۷۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۵۳۲
حسام عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درخصوص افزایش بی رویه قیمت مسکن درسال 97 گفت: افزایش قیمت مسکن از نوسان‌های نرخ ارز درسال گذشته نشات می‌گیرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از رویداد 24 : حسام عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درخصوص افزایش بی رویه قیمت مسکن درسال 97 گفت: افزایش قیمت مسکن از نوسان‌های نرخ ارز درسال گذشته نشات می‌گیرد به طوری‌که در اسفندماه سال گذشته به دنبال تغییر ناگهانی قیمت ارز شاهد رشد دربازار مسکن بودیم همچنین در بهمن ماه سال 96 نیز شاهد رشد 30 درصدی دراین بازار بودیم ازسوی دیگر درسال جدید تا نیمه اول اردبیهشت اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نداد اما در نیمه دوم اردیبهشت این بازار رشد شتابانی به خود گرفت البته رشد دوم رشدی که به جان بازار مسکن بشیند نبود و تا حدودی تلاطم‌های این بازار فرونشسته است.

برخی مالکان بر گران فروختن واحدهای خود اصرار دارند

عقبایی افزود: دلیل دیگری که به تلاطم دربازار مسکن کمک می کند، پافشاری برخی مالکان برای گران فروختن واحدهای خود است که البته اگر قرار باشد قیمت‌های سلیقه‌ای به جای واقعیت حرف براند معامله‌ای رخ نخواهد داد و بازار در رکود سنگینی خواهد رفت.

پیش بینی عقبایی از بازار پیش رو این است که درصورتی که پافشاری مالکین بر گران فروشی ادامه یابد تحرکی دراین بازار صورت نخواهد گرفت و برای برون رفت از وضعیت رکود پس از مدتی بازار به روال خود بازخواهد گشت.

سوداگری و احتکار به بالابردن قیمت مسکن دامن می‌زنند

عقبایی با بیان اینکه مشکل اصلی در عدم توازن تولید و تقاضا است، افزود: زمانی که عرضه بالا باشد قیمت‌ها بالا نمی‌رود اما عده‌ای که با سوداگری و احتکار در این بازار به بالابردن قیمت‌ها در مسکن دامن می‌زنند، لازم است قوانینی برای برخورد با متخلفان وضع شود اما به طور حتم نمی‌توان با ابزاری مانند تعزیرات جلوی رشد قیمت‌ها را گرفت.

شورای نگهبان با تعیین قیمت مسکن مخالفت می‌کند

او معقتد است که مجلس هیچ گاه نمی‌تواند قانونی برای مقابله با افزایش قیمت مسکن وضع کند چرا که در اسلام مالکیت محترم است و مسکن مانند کالای خوراکی نیست که بتوان بر آن قیمت تعیین کرد. ضمن اینکه در قوانین فقهی مسکن جزء اموال غیرمنقول محسوب می‌شود و مردم براین اموال مسلط هستند و حتی در صورت تصویب نیز شورای نگهبان به دلیل خلاف شرع بودن با آن مخالفت خواهد کرد.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران به ارائه راهکار در مهار قیمت های بازارمسکن پرداخت و گفت: دولت باید تسهیلات خوب به این بخش ارائه کند به طوری که درکشورهایی که با رکود بازارمسکن مواجهند سیاست‌هایی نظیر به صفر رساندن سود تسهیلات بانکی، بازپرداخت تسهیلات به مدت طولانی و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی اجرا می‌شود در حالیکه در کشور ما هیچ یک از این سیاست‌ها اجرا نمی‌شود و نمی‌توان امید به ایجاد معجزه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: