کد خبر: ۷۷۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
تعداد بازدید: ۸۱۹
آیین های عزاداری با حضور ساكنان و گردشگران مومن و خدا جو در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش برگزار می شود.
برگزاری آیین های عزاداری در مساجد و حسینیه های کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن شبهای پر فضیلت و متبرک قدر، مردم مسلمان جزیره کیش شبهای 19، 21 و 23 رمضان با حضور در مساجد و حسینیه های جزیره کیش به سوگواري و سینه زنی در غم شهادت نخستين پيشواي شيعيان و قرائت قرآن و دعاهاي ويژه اين شب ها مي پردازند.

در این مراسم كه همزمان با سراسر ايران اسلامي در جزيره كيش نيز برگزار مي شود ساكنان و گردشگران  همراه و همدل با دهها میلیون نفر از هموطنان نواي 'الغوث، الغوث ...' سر داده و با چشماني اشكبار و توسل به ائمه اطهار به ويژه مولي الموحدين حضرت علي (ع)  براي  آمرزش گناهان از خداوند طلب مغفرت کرده و با به سر گرفتن قرآن در این شب نزول کتاب آسمانی، با خدای خود راز و نیازمي كنند.

همچنین در پی تقارن ایام سوگواری مولای متقیان امام علی (ع) با رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام 15 خرداد در تمامی مساجد و حسینیه های کیش آیین های سوگواری برگزار می شود.

سخنراني در وصف زندگاني امير مومنان حضرت علي (ع) و جايگاه شب هاي قدر در تعالي روح انسان، بيان مسائل احکام، قرائت دعای جوشن کبیر،  تواشیح، مداحی و مراسم قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه های شبهاي قدر در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش است.

بنابر این گزارش در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در نیمه دوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام کافی سخنران مراسم است و در شب های قدر نیز هر شب  از ساعت 9 و سی دقیقه تا سه بامداد مراسم سوگواری برگزار می شود. همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد دوشنبه 14 خرداد ساعت 18 و سی دقیقه در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین کافی برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: