کد خبر: ۷۷۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۴۶۸
اسیدهای چرب امگا-3 پاسخی برای بسیاری از مشکلات سلامت هستند که افسردگی نیز در میان آنها قرار دارد.
مکمل‌هایی برای تسکین افسردگی/نقش اسیدهای چرب امگا-3 برای غلبه بر افسردگی
به گزارش خبرداغ ، هنگامی که در دنیای سیاه افسردگی گرفتار می شوید، این گونه به نظر می رسد که کاملا تنها مانده و در چرخه معیوبی اسیر شده اید که هیچ راه نجاتی از آن وجود ندارد.

 ابتلا به افسردگی این احساس را در انسان ایجاد می کند که هیچکس نمی تواند شرایطی که در آن گرفتار شده اید را درک کند. همچنین، ممکن است حتی در درک شرایط خود نیز ناتوان باشید و پاسخی برای این که چه چیزی موجب آغاز افسردگی شده و چرا نمی توانید خود را از آن خلاص کنید، پیدا کنید.

در مطب پزشک نیز احتمالا پاسخ های خوبی در انتظار شما نخواهد بود. به واقع چه کسی قصد دارد به لطف داروهای تجویزی افزایش وزن، اختلال در عملکرد جنسی، بی خوابی، یبوست و تاری دید را به فهرست بلندبالای علائمی که دارد اضافه کند؟

خبر خوب این است که داروهای ضد افسردگی تنها راه حل برای غلبه بر افسردگی نیستند. مصرف برخی مکمل ها نیز می تواند علائم افسردگی را به طور طبیعی کاهش داده و شما را به زندگی عادی باز گرداند.

اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا-3 پاسخی برای بسیاری از مشکلات سلامت هستند که افسردگی نیز در میان آنها قرار دارد. اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی هایی مانند سالمون و ساردین و روغن ماهی یافت می شوند به صورت مستقیم عملکرد مغز را بهبود می بخشند و حتی التهاب مغزی را کاهش می دهند.

چندین مطالعه ثابت کرده اند که اسیدهای چرب امگا-3 به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می دهند.

پروبیوتیک ها

آیا می دانستید که سلامت روده شما رابطه مستقیمی با سلامت مغز و از این رو علائم افسردگی دارد. در همین راستا، بهبود سلامت روده می تواند در درمان افسردگی و بازگشت به زندگی عادی نقش مهمی داشته باشد.

برای تقویت شرایط روده خود مصرف هرچه بیشتر پروبیوتیک ها ضروری است. پروبیوتیک ها باکتری های سالم و مفید ساکن روده هستند که به بهبود گوارش غذا، تقویت سیمستم ایمنی و حتی کنترل قند خون کمک می کنند.

پروبیوتیک ها را می توانید به شکل مکمل یا از طریق مصرف غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده مانند کیمچی، کامبوچا، کلم ترش، کفیر و ماست (نمونه هایی که دارای پروبیوتیک هستند) دریافت کنید.

ویتامین D3

ویتامین D به نام ویتامین خورشید نیز شناخته می شود زیرا قرار گرفتن پوست در برابر نور خورشید به تولید این ماده مغذی در بدن کمک می کند.

نتایج برخی پژوهش ها نشان داده اند که ویتامین D می تواند به اندازه داروهای تجویزی در کاهش علائم افسردگی موثر عمل کند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین های B بیشتر به واسطه تقویت سطوح انرژی بدن انسان مشهور هستند، اما برای عملکرد مغز نیز اهمیت دارند. سطوح کم این ویتامین ها با افسردگی پیوند خورده است. مهمترین اعضای این خانواده برای مقابله با افسردگی شامل ویتامین B12 و اسید فولیک می شوند، اما شما می توانید B کمپلکس نیز مصرف کنید.

جینسنگ

جینسنگ یک گیاه دارویی است که قرن ها در پرشکی چینی مورد استفاده قرار گرفته و کارایی خود را در کنترل افسردگی و استرس نشان داده است.

مخمر سنت جان

مخمر سنت جان یکی از دیگر از گیاهان دارویی است که کارایی خود در زمینه کنترل افسردگی را نشان داده است. در برخی پژوهش ها این محصول به اندازه داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) در تسکین علائم افسردگی کارایی داشته است. این در شرایطی است که مخمر سنت جان عوارض جانبی به مراتب کمتری نسبت به داروهای تجویزی برای مقابله با افسردگی دارد.  

اما از آنجایی که این گیاه دارویی می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند، پیش از آغاز مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
نیازمندیها
شماره تماس سمانه های نظارتی سازمان ها و نهادها
مشخصات مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری
لیست پارک ها و بوستان های شهر تهران به همراه آدرس
اطلاعات تماس سینماهای شهر تهران