کد خبر: ۷۷۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۷۵۳
شرکت ژاپنی کانن در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که فروش EOS 1V، آخرین دوربین فیلمبرداری آنالوگ خود را متوقف خواهد کرد.

شرکت ژاپنی کانن در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که فروش EOS 1V، آخرین دوربین فیلمبرداری آنالوگ خود را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرداغ  به نقل از نیوزویک، ازاین پس، دوربین های جدید کانن کاملا دیجیتال خواهند بود. تولید آخرین دوربین فیلمبرداری دیجیتال کانن حدود هشت سال پیش در سال 2010 صورت گرفت، اما افت قیمت سهام کانن باعث شد که کانن تا به امروز فروش مدل مذکور را حفظ کند.

بدون شک عکاسان جهان با خواندن این خبر شوکه می شوند به پایان فیلم عکاسی از کانن مات و مبهوت خواهند شد، اما اکثر آنها احتمالا واقعیت را پذیرفته اند.

کانن در بیانیه ای که در وب سایت شرکت خود منتشر کرده می نویسد: "با تشکر از شما برای حمایت  از محصولات کانن،به هر حال، ما بالاخره تصمیم گرفتیم فروش  دوربین رفلکس تک لنز EOS-1v را پایان دهیم."

این خبر در شرایطی منتشر می شود که شرکت نیکون به عنوان یکی از سرشناس ترین رقبای کنون هنوز به تولید 2 محصول FM10 و F6 که  از فیلم استفاده می کنند  ادامه می دهد و این 2 دوربین همچنان برای خرید در دسترس هستند. با این شرایط پرسشی که مطرح می شود این است که اقدام اخیر کانن باعث نمی شود که مشتریان علاقه مند به دوربین های آنالوگ به سمت نیکون کوچ کرده و از محصولات این شرکت استفاده کنند؟  

خبری تلخ برای عکاسان حرفه ای :  بازنشستگی دوربین های آنالوگ کانن در 82 سالگی

کانن به طور قانونی متعهد شده  تا مدل های آسیب دیده و قطعات شکسته EOS-1V را تا اواخر ماه اکتبر 2020 تعمیر کند و تا 31 اکتبر 2025  نیز خدمات جانبی ارائه دهد . اما هشدار داده که ادامه خدمات تا پس از 2020 بستگی به موجودی و قابلیت دسترسی قطعات دارد.

کانن در وب سایت خود نوشته است: "اگر چه این اقدام ما واقعا خودخواهانه به نظر می رسد اما از درک و همراهی شما سپاسگذاریم."

شرکت ژاپنی کان  در سال 1937 تأسیس شد و اولین دوربین دیجیتال خود را در سال 1984 به نام RC-701 ساخت. افزون بر این، کانن تولید کننده چاپگر، اسکنر، دوربین فیلمبرداری، ماشین حساب و دستگاه های فلش است.

انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: