کد خبر: ۷۷۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۱۱۶۷
صبح امروز در پی پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در خصوص احتمال بازگشت طوفان به تهران، شرکت توانیر دوباره به شرکت‌های برق مستقر در تهران، اعلام آماده‌باش داد.
هشدار به شهروندان تهرانی/ اعلام آماده‌باش به شرکت‌های برق/ احتمال بازگشت طوفان
به گزارش خبرداغ ، شب گذشته تهران شاهد بروز طوفانی شدید با رسیدن سرعت وزش باد به 80 کیلومتر در ساعت بود. دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر به‌منظور پایدار ماندن شبکه برق کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف در زمان وقوع طوفان، شب گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر اعلام آماده‌باش جهت استان تهران و‌ و استان البرز صادر کرده بود که در متن این اطلاعیه تأکید شده بود: "رصد لحظه‌ای پایداری شبکه‌های برق و فراخوان و آمادگی کامل اکیپ‌های عملیاتی در دستور کار قرار گیرد".

همچنین صبح امروز در پی پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در خصوص احتمال بازگشت طوفان به تهران، شرکت توانیر دوباره به شرکت‌های برق مستقر در تهران، با صدور اطلاعیه‌ای جدید اعلام آماده‌باش داد.

در این اطلاعیه آمده است: "با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و احتمال باد شدید و گرد و خاک در استان تهران خواهشمند است تمهیدات لازم جهت آمادگی اکیپ‌های عملیاتی معمول فرمایید".

به گزارش تسنیم، در مواقع بروز طوفان در کلان‌شهرها، سقوط درختان روی تأسیسات توزیع برق و به‌خصوص کابل‌ها، از عمده دلایل ایجاد خاموشی و خسارت به شبکه برق است که تلاش می‌شود با آمادگی اکیپ‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع برق، در صورت بروز حوادثی این‌چنینی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه و وصل مجدد برق مشترکین اقدام شود.

شهروندان تهرانی در صورت امکان از منزل خارج نشوند

همچنین سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با توجه به پیش بینی وقوع طوفان٬ شهروندان گرامی در صورت امکان از منزل خارج نشوند و از قرار گرفتن در فضای باز و صاعقه‌گیر خودداری کنند. تمام ایستگاه‌های آتش نشانی در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وی افزود: در زمان وقوع طوفان اگر در محیط باز بودید به سرعت خود را به محل امن و مسقفی برسانید. از رفتن زیر ساختمان‌های در حال ساخت و درختان کهن سال، کابل و دکل‌های برق و اجسام سنگین مانند تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنید. اگر قصد رفتن به پیکنیک را دارید، از رفتن به ارتفاعات که احتمال برخورد صاعقه وجود دارد، خودداری کنید.تا حد امکان از کنار حاشیه رودخانه‌ها دور شوید، زیرا بارش چند دقیقه باران در ارتقاعات می‌تواند باعث وقوع سیل در پایین دست کوه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: