کد خبر: ۷۷۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۴۷۷
بعضی مالکان تهرانی اجاره خانه هایشان را به دلار و ارزهای خارجی تعیین و دریافت می کنند.
اجاره مسکن در تهران به شرط دریافت دلار!
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: بعضی مالکان تهرانی اجاره خانه هایشان را به دلار و ارزهای خارجی تعیین و دریافت می کنند.

صاحبخانه‌هایی که خانه‌هایشان را به دلار اجاره می‌دهند، این روزها پدیده شده‌اند، در آگهی‌هایی که فایل شده‌اند، خانه‌های زیادی در شمال شهر به چشم می‌خورد که اجاره‌هایشان را به صورت دلار دریافت می‌کنند.

مدیر یکی از آژانس‌های بزرگ مسکن می‌گوید؛ املاکی که با دلار اجاره داده می‌شوند، تنها مختص خارجی‌هایی است که در ایران اقامت می‌کنند اما سایر بنگاه‌های املاک می‌گویند، خانه‌ها را به اتباع ایرانی هم براساس دلار اجاره می‌دهند.

این موضوع درحالی رخ می‌دهد که علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران» تأکید می‌کند؛ این موضوع جرم است و براساس قانون نظام صنفی و قانون مدنی ایران تنها استفاده از وجه رایج مملکت یعنی «ریال» مجاز است و هیچ صاحبخانه‌ای یا صاحب کالا و خدماتی حق ندارد کالا و خدماتش را با دلار یا سایر پول‌های خارجی با اتباع ایرانی معامله کند.

بیشتر مستاجران خارجی چینی ها و روسی ها هستند و برای اقامت های کوتاه مدت کاری به ایران می آیند.

اجاره خانه دلاری به ایرانی‌ها غیرقانونی است

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران تأکید می‌کند: هرگونه معامله با ایرانی‌ها براساس پولی غیراز وجه رایج مملکت ممنوع است و صاحبان صنوفی که کالا و خدماتشان را با پول خارجی به ایرانی‌ها عرضه کنند به دادگاه معرفی می‌شوند.

او که ادعا می‌کند موضوع اجاره به دلار را برای نخستین‌بار است که می‌شنود می‌گوید: هرگونه گزارشی دراین‌باره دریافت کنند به صورت قانونی با آن برخورد می‌کنند. وی تأکید می‌کند: هرگونه معامله با ایرانی‌ها براساس پولی غیراز وجه رایج مملکت ممنوع است و صاحبان صنوفی که کالا و خدماتشان را با پول خارجی به ایرانی‌ها عرضه کنند به دادگاه معرفی می‌شوند.

او که ادعا می‌کند موضوع اجاره به دلار را برای نخستین‌بار است که می‌شنود می‌گوید: هرگونه گزارشی دراین‌باره دریافت کنند به صورت قانونی با آن برخورد می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: