کد خبر: ۷۷۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید: ۵۸۰
نوبخت در جمع خبرنگاران:
سخنگوی دولت گفت: کسانی که در مرزهایمان به تجارت مشغول هستند و برخی از این تجارت در همین عنوان کولبری تعریف می‌شود باید از درآمد مناسبی برخوردار شوند.
مردم مرزها باید از درآمد مناسبی برخوردار باشند/ با قاطعیت و دقت ماجرای مدرسه غرب تهران دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: عمده وقت جلسه امروز به اصلاح آیین‌نامه گذشت که ما بتوانیم در جهت رفاه کسانی که در مرزهایمان به تجارت مشغول هستند و در همین عنوان کولبری تعریف می‌شود و وضعیت مناسبی هم ندارند به گونه‌ای عمل و اصلاح شود که از درآمد مناسبی برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: زحماتی از سویعده‌ای از هموطنان عزیزمان تحت عنوان کولبری انجام می‌شود که این کالاها می‌تواند از مرزها وارد شود و ما آن‌ها را در پشت مرزهای غرب کشور بگذاریم اما آنها چندصد متر یا چندکیلومتر آن را روی دوششان حمل می‌کنند که به فروش برسانند. ما باید بتوانیم با سامانه‌های مناسبی ایم مساله را رفع کنیم این مساله با توجه به اینکه ادامه داشت مصوبه و جمع بندی آن را که یکشنبه در دستور کار دولت خواهد بود منعکس می‌کنم.

سخنگوی دولت در رابطه با برخورد با گران فروشان در بازار ارز گفت: این یک وظیفه دستگاه‌های نظارتی در امر داد و ستدهای بازار است که این کار را باید به انجام برسانند الان هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم در خرید و فروش‌ها با امتناع از فروش برخی از کالاها به این دلیل که قیمت‌ها شاید غیر واقعی باشد،  مواجه شوند. هرچند که در کوچه و پس کوچه‌ها می‌تواند با رقم‌هایی غیر واقعی دلارهای محدود مورد معامله قرار بگیرد. دولت باتوجه به اینکه در فاصله دوماهه اول سال بیش از ۱۹ میلیارد دلار کالا را ثبت سفارش و پرداخت‌ها و تخصیص‌ها را هم انجام داد این تامین ارز نسبت به سال گدشته هم بیشتر است. ما الان هر کالایی که می‌خواهد در اختیار مردم قرار بگیرد آن را یا با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای کالاهای اساسی و برای سایر کالاها با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارقام  این کالاها در مقایسه با سال گذشته این را نشان می‌دهد، هم ثبت سفارشات و هم واردات و هم پرداخت‌ها بیشتر بوده ما حتی باید انتظار داشته باشیم که برخی از کالاها ارزان‌تر بشود آن کالاهایی که با ۴ هزار ۷۰۰ یا ۴ هزار ۸۰۰ یا ۵ هزار تومان در مقاطعی می گفتند می‌خواهیم وارد کنیم ما آن را به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تقلیل دادیم و اینجاست که دستگاه‌های نظارتی باید وارد بشوند اما من باید تصریح کنم که ما از عموم کسبه و تجار که متدین بوده و مال حلال برای خانواده‌هایشان می‌برند تشکر می‌کنیم اما اگر عده معدودی به این بهانه که قیمت دلار را غیر از آن چیری که ما وارد می‌کنیم، محاسبه کنند و بخواهند گران فروشی کنند سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و هم سازمان تعزیرات باید قویا این نظارت را انجام دهند.

نوبخت تصریح کرد: ما از آنجایی که برای کمک به مردممان حاضر شدیم این قیمت دلار را در همین قیمت در اختیار وارد کنندگان قرار دهیم باید با همه وجود از مردممان حمایت و صیانت کنیم و اجازه ندهیم که در ماه رمضان مردم که همه بار و سنگینی کشو را در مقاطعی بر دوش می‌گیرند نادیده گرفته شوند. دولت وظیفه خودش را انجام داده در رابطه با اینکه نرخ را طوری تعیین کند که قیمت‌ها نسبت به قبل بالاتر نباشد صورت اقداماتی گرفته است. اینجاست که ما از دستگاه‌های نظارتی می خواهیم با دقت، انصاف و قاطعیت برخورد کنند وهرکس که نسبت به این مساله سواستفاده می‌کند حتما برخورد قانونی نسبت به او صورت بگیرد.

وی در رابطه با گران فروشی در ماه مبارک رمضان گفت: گزارش آن را سازمان تعزیرات و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه می‌کنند و الان گزارشی در این رابطه ندارم و با توجه به اینکه سخنگوی دولت هستم و اینکه نظر دولت بر حمایت از ملت است تاکید می‌کنیم که دستگاه‌های نظارتی باید نهایت دقت و کنترل را داشته باشند تا بی جهت عده‌ای به این بهانه سوءاستفاده نکنند.

 سخنگوی دولت با اشاره به روز قدس گفت: هرساله روز قدس نمادی از همبستگی ملت مسلمان ایران با ملت‌های مسلمان منطقه به ویژه فلسطین است اما امسال با عنایت به اتفاقی که افتاد و به صورت ناشایسته و غیر قانونی رژیم اشغالگر قدس پایتخت خود را به قدس منتقل کرده و متاسفانه رژیم آمریکا هم در حرکتی نمادین تلاش کرد که این حرکت را تقویت کند و مردم فلسطین بی دفاع به وسیله این رژیم در حال قتل عام هستند ما بیش از سال های گدشته باید همه حمایت بحق را از مردم منطقه  بویژه فلسطینیان نشان دهیم.

وی با اشاره بحث تجاوز در مدرسه ای در تهران گفت: علاوه بر آن مسئولیتی که وزیر آموزش و پرورش دارد به هیات وزیران هم ماموریت داده شد که با قاطعیت و دقت این قضیه را با سرعت دنبال کنند تا اگر باید منطبق با قوانین، مجازاتی صورت بگیرد در اولین زمان انجام بشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: