کد خبر: ۷۷۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
تعداد بازدید: ۳۹۸
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجرای دو طرح «بشری» و «آموزش حقوق به دختران» از اول مهر خبر داد.
توزیع بسته‌های بهداشتی بین دانش‌آموزان دختر/ دو طرح بشری و آموزش حقوق به دختران از اول مهر اجرا خواهد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجرای دو طرح «بشری» و «آموزش حقوق به دختران» از اول مهر خبر داد.

فرحناز مینایی پور در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای بهداشت دختران در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: طرح «بشری» سال‌هاست که در حوزه بهداشت دختران اجرا می‌شود. این طرح در سال‌های گذشته با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شد اما از سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به تنهایی اجرای آن را برعهده گرفته و ادامه می‌دهد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم امسال دختران بیشتری تحت پوشش طرح بشری قرار بگیرند و بتوانیم به صورت ویژه آن را اجرا کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح بشری ویژه مناطق محروم است، درباره جزئیات این طرح توضیح داد و گفت: طرح بشری طرحی برای آموزش دوران بلوغ به دختران و توزیع بسته‌های بهداشتی در میان آنهاست. میزان رضایت استان‌ها از این طرح بالاست و هرساله اعلام نیاز می‌کنند.

وی درباره محتویات بسته‌های بهداستی نیز گفت: حوله، مسواک، خمیر دندان و نوار بهداشتی از جمله محتویات این بسته‌ها هستند. تلاش می‌کنیم مدارس شبانه روزی را به صورت ویژه ببینیم و حتما بسته‌ها را در میان مدارس شبانه روزی دخترانه توزیع کنیم. دراین زمینه حتما به مشاورین استان‌ها تاکیداتی خواهیم داشت.

مینایی‌پور درباره بودجه لازم برای اجرای این طرح گفت: هنوز بودجه ما برای این برنامه مصوب نشده است، البته مشاورین امور استانها به بودجه کشوری بسنده نمی‌کنند و از خود ادارات کل استان‌ها بودجه می‌گیرند ضمن آنکه از حمایت خیرین و جلب کمک سازمان‌های دیگر نیز بهره می‌گیرند، طرح آموزش بهداشت را پیش می‌برند و در این میان از کمک وزارت بهداشت هم استفاده می‌کنند، البته معاونت تربیت بدنی وزارتخانه هم به کمک آمده و بودجه‌ای به این امر اختصاص داده است.

به گفته مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش دو طرح بشری و آموزش حقوق به دختران از اول مهر اجرا خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: