کد خبر: ۷۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۵۵۷
این روزها بسیاری از افراد در طول روزهای هفته، برای خوابیدن وقت کم می آورند. میانگین خواب روزانه خیلی ها معمولا ۵ الی ۶ ساعت است.
جبران کم خوابی با خوابیدن بیشتر در آخر هفته ها
به گزارش خبرداغ ، تحقیقات زیادی وجود دارد که با اعداد و ارقم واقعی، ثابت می کنند کم خوابی باعث فشار به کل بدن انسان از مغز تا قلب و کلیه اش می شود. بدن انسان احتیاج به حدود ۸ ساعت خواب در روز دارد.

محققین دانشگاه استکهلم در سوئد با بررسی اطلاعات جمع آوری شده از ۳۸ هزار نفر، متوجه شدند افرادی که کمتر از پنج ساعت در روز می خوابند ۶۵ درصد بیشتر از بقیه در معرض مرگ زودرس هستند.

آنها در ضمن پی بردند افرای که در طول هفته کم می خوابند می توانند کمبود خواب بدن را در آخر هر هفته جبران کنند.

تحقیق فوق که برای ۱۳ سال، شرکت کنندگان در بررسی را زیر نظر داشته در ضمن متذکر شده است افرادی که به طور میانگین بیشتر از ۹ ساعت در روز می خوابند دچار همان عوارضی می شوند که کم خواب ها به آن مبتلا می گردند.

منبع: Journal of Sleep Research
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: