کد خبر: ۷۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
تعداد بازدید: ۶۶۳
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره اظهارات، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گزارش دیوان محاسبات مبنی بر تخلف ۱۱۵۴ میلیارد تومانی وزارت نفت، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
اطلاعیه روابط عمومی وزارت نفت درباره اعلام گزارش تخلف مالی ازسوی دیوان محاسبات

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: در ماده ۷۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ درباره اخذ ۲۰ درصد از قیمت نفت‌گاز (گازوئیل) و واریز به خزانه، به‌صراحت نام «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی» آمده است. این شرکت، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، بنابراین قانون به وزارت و وزیر نفت مسئولیتی در این باره تکلیف نکرده است.

در ادامه توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت تصریح شده است: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همه درآمد حاصل از فروش نفت‌گاز (گازوئیل) در سال ۱۳۹۵ را به خزانه‌داری کل کشور واریز کرده و طبق آیین‌نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۵، به‌صراحت با اولویت مخارج هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده است.

در این اطلاعیه آمده است: حکم قانون ماده ۷۰ فوق الذکر مبنی بر عوارض و تخصیص به وزارت راه، توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه به مفهوم افزایش قیمت نفت‌گاز (گازوئیل)، به عنوان عوارض تلقی شده و به علت افزایش نیافتن قیمت نفت‌گاز (گازوئیل) بلامحل تشخیص داده شده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است، تاکنون حکم، ابلاغیه یا استفساریه‌ای در این باره از طرف دیوان محاسبات کشور به وزیر نفت واصل نشده است، بنابراین بیان این مورد تحت عنوان صدور حکم برای مهندس زنگنه، مقرون به صحت نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: