کد خبر: ۷۷۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
تعداد بازدید: ۶۶۲
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر یک برابر فرانسه شکست خورد.
والیبال ایران سه بر یک برابر فرانسه شکست خورد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر یک برابر فرانسه شکست خورد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، روز نخست هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از روز جمعه با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های چهارگانه آغاز شد که در یکی از مهمترین دیدارها از ساعت ۲۲:۳۰ و از گروه B، تیم ملی والیبال ایران در شهر روئن مهمان تیم فرانسه بود که در پایان با نتیجه سه بر یک مغلوب مدعی عنوان قهرمانی شد.
در این دیدار که ششمین بازی دو تیم در تاریخ دیدارهای روبه‌روی‌شان بود، شاگردان استفان تیلیه انتقام اولین و تنهاترین شکست فرانسه برابر ایران که در جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها بود را گرفتند و موفق شدند لیگ ملت‌های والیبال را با کسب سه امتیاز شیرین خانگی آغاز کنند.
تیم ملی والیبال ایران هرچند توانست ست دوم را با جنگندگی به سود خود تمام کند، اما در مجموع ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۲۰، ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۷ به قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی واگذار کرد تا دستش در پایان روز نخست رقابت‌ها از کسب امتیاز کوتاه بماند . کولاکوویچ و شاگردانش امیدوار به پیروزی در دو دیدار بعدی برابر ژاپن و استرالیا باشند.

در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، فرهاد قائمی و امیر غفور به همراه مهدی مرندی به عنوان لیبرو وارد زمین شدند و در سوی مقابل انگاپت، تونیوتی، لیگوف، روسارد، پاتری، چیناینزه به همراه گربنیکف در پست لیبرو شش بازیکن اصلی فرانسه بودند.
در ست نخست از همان ابتدا بازیکنان تیم ملی والیبال ایران کمی پراشتباه ظاهر شدند و ۸ بر ۴ عقب افتادند و هرچند با سرویس‌های پرقدرت میلاد عبادی‌پور اختلاف امتیازات در عدد ۱۰ به دو امتیاز کاهش یافت اما سرویس‌های ریسکی و قدرتمند فرانسوی‌ها دریافت اول تیم ایران را با مشکل مواجه کرد و در زمان استراحت فنی دوم بازی ۱۶ بر ۱۱ به سود میزبان شد. عملکرد ضعیف شاگردان کولاکوویچ در خط حمله باعث شد اختلاف تا ۷ امتیاز نیز افزایش یابد و در نهایت فرانسه ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود تمام کرد.
در ست دوم هرچند فرانسه ۸ بر ۵ پیش افتاده بود اما دو تیم تا اواسط ست عملکرد پایاپایی داشتند. در ادامه بازی با وجود آن‌که فرانسوی‌ها اختلاف را به پنج امتیاز افزایش دادند، اما هرچه به پایان ست دوم نزدیک‌تر می‌شدیم، شاگردان کولاکوویچ نمایش بهتری ارائه کردند و در حالی‌که ۲۳ بر ۲۰ عقب بودند توانستند با دو تغییر در ترکیب و جایگزینی میرزاجانپور و شفیعی به بازی برگردند. سرویس‌های ریسکی عبادی‌پور باز هم جواب داد و در بازگشت دریافت اول فرانسه به زمین ایران موسوی توپ را مستقیم تبدیل به امتیاز کرد و در سرویس بعدی روسارد توپ را به بیرون زد تا اختلاف به یک امتیاز کاهش یابد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ به سود فرانسه، شفیعی به منطقه سرویس رفت و با زدن چهار سرویس هدفدار خط حمله فرانسه را با مشکل مواجه کرد تا ایران با دو دفاع روی تور سه‌نفره متوالی ست دوم را ۲۶ بر ۲۴ به سود خود به پایان برساند.
در ابتدای ست سوم کوین تیلیه برای فرانسه وارد زمین شد در حالی‌که فرانسوی‌ها اجازه نزدیک شدن امتیازات را به ایران نمی‌دادند، ۸ بر ۵ پیش افتادند و همین اختلاف تا امتیاز ۱۶ بر ۱۳ ادامه یافت. با ورود سال‌افزون و بلندتر شدن میانگین قدی دفاع روی تور ایران دو امتیاز متوالی کسب شد و هرچند اختلاف به یک امتیاز کاهش یافت اما در ادامه با ورود دوباره شفیعی به زمین شاگردان تیلیه بسیار هماهنگ‌تر عمل کردند و ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کردند تا در ست‌شماری ۲ بر یک پیش بیافتند.
در ست چهارم که شاگردان کولاکوویچ چیزی برای از دست دادن نداشتند، بی‌محابا بازی کردند و با وجود ورود شریفی و میرزاجانپور، فرانسوی‌ها اجازه کار به شاگردان کولاکوویچ ندادند و در پایان با پیروزی ۲۵ بر ۱۷ در مجموع سه بر یک برنده بازی شدند.

نتایج کامل روز نخست هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به شرح زیر است:
گروه A
ژاپن ۳ - استرالیا ۱ (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۵، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۱۷)
فرانسه ۳- ایران ۱ (۲۵-۲۰، ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۷)

گروه B
چین ۲ - بلغارستان ۳ (۱۸-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۱۷-۲۵ و ۱۱-۱۵)
آمریکا ۳ - آرژانتین ۲ (۲۵-۲۷، ۲۴-۲۶، ۲۶-۲۴، ۲۵-۲۱ و ۱۵-۱۰)

گروه C
لهستان ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۲۰، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱)
روسیه ۳ - کانادا صفر (۲۶-۲۴، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۹)

 

گروه D
ایتالیا ۳ - آلمان ۱ (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۲۰)
صربستان صفر - برزیل ۳ (۲۲-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۴-۲۶)

برنامه دیدارهای روز دوم(شنبه، ۵ خرداد) هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:
بلغارستان - آمریکا (ساعت ۱۲:۳۰)
چین - آرژانتین (ساعت ۱۶)
لهستان - روسیه (ساعت ۱۸:۳۰)
ایتالیا - برزیل (ساعت ۱۸:۳۰)
ایران -استرالیا (ساعت ۱۹:۳۰)
کانادا - کره جنوبی (ساعت ۲۱:۳۰)
صربستان - آلمان (ساعت ۲۱:۳۰)
ایتالیا - برزیل (ساعت ۲۲:۳۰)

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار می‌شود و سپس پنج تیم برتر دور گروهی به همراه فرانسه، دور نهایی را از سیزدهم تا هفدهم تیر برگزار خوهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: