کد خبر: ۷۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۸۱۰
وقتی نام السد از گلدان شیشه‌ای قرعه‌کشی بیرون آمد، مشخص شد دو تیم باقیمانده یعنی پرسپولیس و الدحیل در مرحله بعدی لیگ قهرمانان با هم تقابل دارند و قهرمان‌های قطر و ایران رقابت دشواری در مرحله یک چهارم نهایی خواهند داشت.
نیاز مبرم پرسپولیس به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، دو مسابقه‌ای که حدود سه ماه بعد و به فاصله سه هفته برگزار خواهد شد. شاید در نگاه اول دشوارترین قرعه ممکن به پرسپولیس برخورد کرده باشد اما واقعیت این است که در مرحله یک چهارم دیگر هیچ حریف راحتی وجود نخواهد داشت و برخورد با السد و استقلال به‌عنوان حریفانی آشناتر هم دشواری‌های خاص خود را داشت. در واقع قرعه‌کشی همیشه همین گونه است و بالاخره به یکی از تیم‌های حاضر در گلدان برخورد می‌کنید و هر گونه شکایتی از دشوار بودن قرعه بی‌مورد و بی اساس است.


امروز همه از قدرت الدحیل حرف می‌زنند. تیمی که شکست ناپذیر به نظر می‌رسد و آخرین بار تحت عنوان لخویا مقابل همین پرسپولیس باخته و در 35 بازی بعدی در تمام مسابقات شکست نخورده است. الدحیل که با ادغام لخویا و الجیش پدید آمد در حال حاضر قدرت اول فوتبال در غرب آسیا شناخته می‌شود و به همین خاطر بعد از قرعه‌کشی دیروز فضایی شوخ طبعانه در فضای مجازی پیش آمد که پرسپولیس از حالا حذف شده است و باید عزا بگیرد. البته از آنجایی که مسابقه برگشت در تهران برگزار می‌شود هنوز آنهایی که رای به برتری الدحیل می‌دهند مرددند که بگویند پرسپولیس قطعا حذف می‌شود یا نه اما واقعیت این است که باید شرایط سه ماه بعد دو تیم را دید.


واقعیت این است که تیم پرسپولیس برخلاف آنچه در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده از الدحیل نمی‌ترسد و به هیچ وجه از پیش باخته نیست اما آنچه مجموعه پرسپولیس را می‌ترساند بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه است که می‌تواند برانکو را در مواجهه با حریف قدرتمند قطری وارد چالشی فوق‌العاده دشوار کند.


بسیاری معتقدند برخورد با الدحیل دشوارترین قرعه ممکن در این مرحله بود و عبور از این تیم وقتی دشوارتر به نظر می‌رسد که بدانیم تیم قدرتمند قطری احتمالا در تابستان پیش رو قدرتمند‌تر خواهد شد اما احتمال دارد تیم برانکو از آنچه مقابل الجزیره دیدیم ضعیف‌تر شود.


همین حالا پرسپولیس صادق محرمی را از دست داده و وضعیت پنج بازیکن دیگرش مشخص نیست. 5 بازیکنی که چهارتایشان در 8 بازی قبلی آسیایی جزو نفرات اصلی تیم بودند و جدایی هر کدام‌شان با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی می‌تواند یک ضربه به پیکر پرسپولیس وارد کند. فعلا آنچه واضح و کاملا شفاف به نظر می‌رسد نیاز پرسپولیس به جذب بازیکنان جدید است چرا که قهرمان فصل قبل لیگ هر چه به روزهای پایانی فصل نزدیک می‌شدیم از رمق افتاده‌تر و خسته‌تر به نظر می‌رسید و برای رسیدن به موقعیت قبلی نیاز به نفرات جدید و فضای شاداب‌تری دارد.


فراموش نکنید جذب بازیکنان جدید در تابستان گذشته چقدر به پرسپولیس در صعود آسیایی کمک کرد. هر چند تیم برانکو قبل از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2017 تیم کاملی به نظر می‌رسید اما درخشش شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، بشار رسن و گادوین منشا در جریان بازی‌های یک چهارم نهایی(گلزنی منشا و شجاع مقابل الاهلی و گلسازی بشار و مصلح با گرفتن پنالتی و اخراجی از تیم حریف) عامل اصلی رسیدن تیم به نیمه نهایی بود. حالا اگر پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته بماند گذشتن از سد بلند الدحیل دشوارتر از همیشه به نظر می‌رسد و تنها دلخوشی پرسپولیس نه در بحث فنی بلکه در حوزه روانی و هیجانی است. یعنی جایی که فارغ از نتیجه بازی رفت، تیم برانکو با اتکا به هوادارانش می‌تواند دنبال جبران و پیدا کردن راه صعود باشد.


پرسپولیس از حالا می‌تواند روی کمک هوادارانش در بازی برگشت حساب کند اما منطق می‌گوید این کمک فقط درصدی ناچیز کار را پیش می‌برد و تیم برانکو به لحاظ فنی باید آنقدر مسلط و توانمند باشد که در مقابله با حریف قدرتمند قطری کم نیاورد وگرنه چنانچه پرسپولیس مقابل الدحیل کم بیاورد حتی کاری از دست تماشاگران چند ده هزار نفری‌اش هم ساخته نیست. به نوشته ایلنا، پرسپولیس فصل قبل لخویایی را از پیش رو برداشت که تقریبا 70 درصد همین تیم الدحیل قدرتمند امسال بود که البته در این فصل در حوزه تدافعی نیز قدرتمند شده اما واقعیت این است که با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت این تیم متمول و نوخاسته پرسپولیس در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی توانایی صعود به نیمه نهایی را برای دومین فصل متوالی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: