کد خبر: ۷۷۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۹۵۳
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام دانشگاه آزاد اسلامی ساختمان سوهانک کمیته امداد را خرید.
معامله جنجالی کمیته امداد و دانشگاه آزاد
به گزارش خبرداغ ، ساختمان جنجالی سابق کمیته امداد در منطقه سوهانک تهران، پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان و بعد از گذشت 2 سال، فروخته شد.

بر اساس این گزارش ساختمان سابق کمیته امداد که در مجموعه‌ای به‌مساحت هشت هکتار و دارای ساختمان‌های متعدد، مهمانسرا، ورزشگاه و دانشگاه در منطقه سوهانک واقع در شمال تهران قرار داشت، به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شد.

گفته می‌شود این ساختمان با قیمتی در حدود 1000 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شده که بخش عمده این مبلغ به‌صورت نقد و مابقی به‌صورت اقساط به کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

سید پرویز فتاح پیش از این عنوان کرده بود که مبلغی که از فروش این ساختمان عاید کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌شود صرف پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد خواهد شد.

 استقرار کمیته امداد در این مجتمع بزرگ به‌واسطه منطقه محل احداث آن و بزرگی این مجموعه که از نظر منتقدان با اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر حمایت از محرومان و مستضعفان کشور همخوانی نداشت همواره با انتقادات بسیاری همراه بود.

سید پرویز فتاح پس از انتصابش در مقام ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره)، فروش این ساختمان جنجالی را به‌عنوان یکی از اولین اقدامات خود در دستور کارش قرار داد و مجموعه کمیته امداد را از سوهانک به ساختمانی در میدان آزادی منتقل کرد.

این اقدام فتاح در پاسخ به انتقادات قبلی نسبت به استقرار مجموعه کمیته امداد در این ساختمان بود و وی در اردیبهشت 95 از رایزنی برای فروش ساختمان سوهانک به‌قیمت کارشناسی 1000 میلیارد تومان خبر داد.

 گرچه در این دو سال، نام تعدادی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها از وزارت علوم تا بخش خصوصی به‌عنوان خریداران این ساختمان به‌میان آمده بود ولی نهایتاً دانشگاه آزاد اسلامی توانست مالک این ساختمان شود.

تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: