کد خبر: ۷۷۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۷۹۴
تعطیلی اجراهای مرکز تئاتر مولوی در روز چهارم خردادماه، اجرای نمایش «مکبث زار» در «شهرزاد» و نمایش فیلم «تهران ـ لس‌انجلس» بخشی از خبرهای دوم خردادماه سینما و تئاتر هستند.
خبرهایی از سینما و تئاتر
ابراهیم پشت کوهی با "مکبث زار" به پردیس تئاتر شهرزاد می‌آید.

به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی، ابراهیم پشت کوهی نمایش "مکبث زار" را  که بر اساس قدیمی‌ترین نسخه مکبث، نوشته ویلیام شکسپیر است، با تلفیقی از مراسم زار ، خرداد ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌برد.

"مکبث زار" چند موفقیت بین‌المللی از جمله اثر برگزیده شب‌های مسکو، نمایش تقدیر شده در جشنواره مونیخ، شرکت در جشنواره آوینیون فرانسه و اجرا در انستیتو تئاتر گتیس مسکو داشته و در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و هند اجرا شده است.

مکبث زار به تهیه‌کنندگی سولماز همت زاده،  در شهرهای آمل، شهر کرد، یزد و بندر عباس بر روی صحنه رفته و در بخش تجربه‌های نو جشنواره تئاتر به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است.

***

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، اجراهای این مرکز به دلیل مصادف شدن با سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، جمعه شب، چهارم خردادماه تعطیل است.

اجرای نمایش‌های «مائو بودن» به کارگردانی حامد سلیمان‌زاده، «یرماغ» به کارگردانی مریم محمدی و «مده‌­آ» به کارگردانی ناهید حاجی محمدی از روز یکشنبه ۶ خردادماه از سر گرفته خواهد شد.

ازعلاقمندان دعوت می‌شود برای دیدن نمایش‌های «مائو بودن»، «مده‌­آ» و«یرماغ»، همه روزه -به جز شنبه‌ها- به ترتیب در ساعت های ۱۸:۳۰، ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

***

مهلت ارسال آثار نمایشی در بخش صحنه شانزدهمین جشنواره بین‌الملل تئاتر مقاومت تا روز شنبه ۵ خردادماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، مهلت ارسال آثار نمایشی در بخش صحنه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت تا روز شنبه ۵ خردادماه تمدید شد.

بخش صحنه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت شامل «صحنه داخلی، صحنه بین‌المللی و بخش بازتولید» است که در بخشی از فراخوان این جشنواره آمده است:

در بخش صحنه هر کارگردان می‌تواند یک اثر را برای مرحله بازخوانی جشنواره ارسال نماید.

در بخش خیابانی و محیطی هر هنرمند می‌تواند تنها دریکی از بخش‌های جشنواره حضور داشته باشد.

ارائه مجوز کتبی نویسنده برای حضور در تمامی بخش‌ها الزامی است.

بازبینی‌های جشنواره به‌صورت تصویری بوده و ستاد برگزاری جشنواره محدودیتی برای استفاده از چند دوربین در تصویربرداری نمایش‌ها لحاظ نکرده و توصیه می‌کند متقاضیان گرامی برای تهیه نسخه تصویری نمایش به شاخص‌هایی که بتواند ویژگی‌های تئاتری اثر را نشان دهد توجه ویژه نمایند.

ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت دکور، دوخت لباس و چاپ اقلام تبلیغاتی نمایش‌ها نداشته و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده‌سازی صحنه را ارائه خواهد کرد.

دبیرخانه جشنواره با مشارکت هیات انتخاب هر بخش و تصویب دبیر جشنواره کمک‌هزینه گروه‌های راه‌یافته در بخش‌های مختلف را با توجه به موارد زیر تا سقف معین‌شده مشخص و پرداخت خواهد نمود.

الف: نیازهای ضروری صحنه شامل دکور، لباس، موسیقی و ...

ب تعداد عوامل مصوب گروه‌های نمایشی، بعد مسافت و هزینه‌های ایاب و ذهاب.

ج سطح کیفی آثار و تعداد اجراها در جشنواره

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت آذرماه سال جاری با دبیری امیر نصیر بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

***

فیلم سینمایی"لس آنجلس_تهران" ساخته تینا پاکروان در فستیوال کمدی فینیکس تورنتو (فیلم های کمدی ایرانی) به نمایش در می‌آید.

این اولین نمایش "لس آنجلس- تهران" است که در آن تینا پاکروان و ژوبین رهبر مخاطبان را همراهی می‌کنند و روز ١٠ ژوئن(٢٠ خرداد) ساعت ١٩ در موزه آقاخان خواهد بود.

این فیلم کمدی-فانتزی  بازگشت مجدد پرویز پرستویی به ژانر کمدی است که هنوز در ایران اکران نشده است.

 پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان بخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا، جسی ننسی؛ با معرفی ژوبین رهبر و با هنرمندی ماهایا پطروسیان در لس آنجلس- تهران به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم سینمایی در ایران و امریکا فیلمبرداری شده است.

تهیه "لس آنجلس- تهران" بر عهده تینا پاکروان با مشارکت دکتر علی حسینی است.

***

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار»، به جشنواره فیلم «لنکستر» انگلیس راه یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نهمین دوره جشنواره فیلم لنکستر Lancaster طی روزهای دوم تا سوم تیرماه ۹۷ در شهر «لنکستر» انگلیس برگزار می‌شود و «آدم خانگی» ساخته مرضیه ابرار پایدار، در بخش فیلم‌های انیمیشن این جشنواره روی پرده می‌رود.

انیمیشن آدم خانگی، داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود که این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس، بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «لارگو» سوئیس، بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی NEZ هند و بهترین فیلم انیمیشن محیط زیستی جشنواره Golden Kuker بلغارستان شده است.

«آدم خانگی» در جمع ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» هم قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه از جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» مالزی شد.

این فیلم در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF، جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی، جشنواره فیلم‌های فانتزی Sick Chick و آریزونا آمریکا، جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «بارسلونا» اسپانیا، جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «سینماپلانت» مکزیک، جشنواره کارتون «گاندیا» اسپانیا و جشنواره «تیرانا» آلبانی نیز به نمایش درآمده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: