کد خبر: ۷۷۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۵۵۳
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایران ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت‌های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به‌گونه‌ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است.
رئیسی: نباید جامعه را اسیر دست برجام و غیربرجام کرد/فعل‎الله در دانشگاه و قول‌ا‎لله در حوزه‎ علمیه
به گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: جامعه ما جامعه‌ای پرتلاش و بالنده است که با استفاده از ظرفیت‌های عظیم آن می‌توان گام‌های بلندی برداشت و نباید این جامعه را اسیر برخی توهمات کرد.

وی افزود: ایران اسلامی ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت‌های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به‌گونه‌ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ملت ایران در مقاطع مختلف با اتکا به خداوند متعال و سرمایه‌های انسانی خویش، برمشکلات فائق آمده و مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده است، تاکید کرد: نباید بر‌اساس برخی توهمات، کشور را متوقف کنیم. در حالی که جامعه ما می‌تواند گام‌های بلندی بردارد، آینده منطقه را رقم بزند، الگوی برتر شود و به اهدافی که در اسناد بالا دستی و سند چشم‌انداز آمده، برسد.

اهم اظهارات رئیسی به شرح زیر است:

* کار اندیشمندان و اساتید، شناخت آفت‌ها و آسیب‌زدایی است؛ آن‌ها باید جامعه انسانی را رصد کنند، پیش از دیگران بفهمند، بیش از دیگران بدانند و پیش از اینکه دیگران دچار آسیب شوند، هشدار دهند. خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد و اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان مورد سئوال قرار بگیرند؛ به‌همین دلیل هم به خردمندان جامعه روشنفکر گفته می‌شود. روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه را بشناسد، نیاز جامعه را بداند و خود را موظف به ایفای نقش در جامعه کند.

* از مشکلات ما در کشور این است که دانشگاه رویکرد خودش را دارد و صنعت و اقتصاد راه خودشان را می‌روند، پیوند این بخش‌ها با دانشگاه ضروری است و علم با اقتصاد و حتی سیاست باید پیوند بخورد. یکی از موضوعات مهم برای کشور ما، ایجاد بازار اقتصادی در کشورهای خارجی خصوصاً 15 کشور همسایه است؛ گردش مالی در منطقه چقدر است؟ ایران چقدر در این گردش مالی سهم دارد؟ باید تلاش کنیم این سهم را افزایش دهیم.

* مرجعیت علمی برای شهر مشهدمقدس دست‌یافتنی است، اساتید، فرهیختگان و دانشجویان باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند. کادرسازی برای جهان اسلام از اهداف بلند دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است، برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی در حال برداشتن گام‌هایی در این رابطه هستند و ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم و همه بخش‌های این دانشگاه کمک کنند تا نیروهای فرهیخته برخوردار از عمل و اخلاق رضوی تربیت شوند.

* فلسفه رسالت پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تزکیه است، عنایت اولیای خدا و واسطه‌های حضرت حق به بشریت در زمان و مکان محدود نیست و کسب معرفت برای انسان سالک با هیچ مانعی مواجه نمی‌شود. قرب به خداوند برای انسان، کسب علم و دانش است؛ عده‌ای در دانشگاه فعل الله و عده‌ای در حوزه های علمیه قول الله می‌خوانند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: