کد خبر: ۷۷۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۴۲۸
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص مولفه‌های دوم خرداد ۷۶ گفت: اصلاح‌طلبان با تمرکز بر عدم انحصارگرایی توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.
اشرف بروجردی: مردم بعد از انتخابات دوم خرداد ۷۶ بایکدیگر همدل و یکصدا شدند/ اصلاح‌طلبان هیچگاه از مواضعشان عبور نکردند اما بنا به شرایط خاص تاکتیک‌شان را عوض کردند تا نتایج بهتری را به دست بیاورند

به گزارش خبرداغ؛ اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با انتخابات خرداد ۷۶ گفت: شاخصه اصلاح‌طلبان در آن مقطع زمانی عمدتا توسعه سیاسی و فرهنگی بود و رویکردها در این حوزه‌ها تعریف می‌شد طبیعی است که براساس همین امر سایر حوزه‌ها هم مانند حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی قالب بگیرند.

وی ادامه داد: در بحث اقتصادی باید سیستمی را بکار می‌بردیم که برخاسته از تفکرات اصلاح‌طلبی بود در آن زمان بحث رفع تبعیض، ایجاد فرصت برای توسعه مناسبات اقتصادی در عرصه بین‌الملل مطرح و رویکرد این بود که با تعامل و گفت‌وگو به سمت رفع تحریم‌هایی که در آن مقطع وجود داشت گام برداریم تا بتوانیم افرادی که در بیرون مرزها هستند برای ایجاد یک فرصت سرمایه‌گذاری به داخل فرا بخوانیم.

این فعالت سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بعد از انتخابات آن زمان مردم با هم یک صدا و هم آوا شدند، گفت: اصلاح‌طلبان این فرصت را مغتنم شمردند و اگر بخواهیم بررسی کنیم که در آن زمان چه چیزی باعث پیروزی اصلاح‌طلبان شد باید بگویم تمرکز آنان بر رفع انحصارگرایی بود؛ یعنی اصلاح‌طلبان عدم انحصار را به عنوان شاخصه‌های رفتاری در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌دانستند که همین امر به جا افتادن گفتمان اصلاح‌طلبان کمک کرد .

وی در پاسخ به این سوال که خاستگاه اصلاح‌طلبان در آن سال در میان توده‌های مردم بوده یا نخبگان جامعه گفت: در توده مردم به طور مشخص جایگاه اصلاح‌طلبی مشاهده می‌شد اما در بین نخبگان نوساناتی از عدم باور به این جریان وجود داشت آنان خواهان حضور اصلاح‌طلبان بودند اما باور نداشتند که این فرصت فراهم شود اما مردم باور داشتند که این فرصت ایجاد خواهد شد و همین دلیل بود که به پای صندوق‌های رای آمدند و حماسه آفریدند.

 بروجردی درباره تغییر گفتمان اصلاح‌طلبان در دو دهه اخیر گفت: اصلاح‌طلبان تغییر  گفتمان به آن معنایی که رایج است ندارند بلکه تغییرات در رفتارهایشان به وجود آمده که بیشتر تغییر تاکتیکی بوده تا استراتژیکی و آنان تاکتیک‌های مختلفی را بکار بردند.

وی افزود: از جمله تاکتیکی‌هایی که اصلاح‌طلبان به کار بردند این بود که در جهت اهداف نظام می‌توانیم ائتلاف داشته باشیم یعنی این‌که اگر بخواهیم خواسته‌های خودمان را به دست بیاوریم باید ائتلافی شکل دهیم که شاید در این میان از برخی خواسته‌هایمان بگذریم ولی در عوض بعضی از خواسته‌های طرف مقابل تعدیل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اگر امروز بحث اعتدال و اعتدال‌گرایی مطرح می‌شود یکی از شاخصه‌های مهم گفتمان اصلاح‌طلبی است ما با تعاملی که با برخی از اصولگرایان میانه داریم برای بهبود شرایط اجتماعی و پیشرفت و اعتلای ایران است .

وی تاکیدکرد: اصلاح‌طلبان هیچگاه از مواضع خودشان عبور نکردند اما بنا به شرایط خاص تاکتیک‌شان را عوض کردند تا نتایج بهتری را به دست بیاورند همه ما خواهان گفتوگو و تعامل با کسانی هستیم که برای اعتلای جامعه اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: