کد خبر: ۷۷۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۶۰
دمشق پیشنهاد مسکو مبنی بر تدوین قانون اساسی جدید که از اختیارات و قدرت رئیس‌جمهوری سوریه می‌کاهد را رد کرده است.
پوتین به دنبال کاهش اختیارات اسد/ سازمان ملل: خروج ایران از سوریه مد نظر نیست

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، یک رسانه آمریکا پشت پرده دیدار اخیر «ولادیمیر پوتین» و «بشار اسد» روسای جمهوری روسیه و سوریه در «سوچی» را فاش کردند که بر اساس آن، اسد پیشنهاد طرف روسی درباره کاهش اختیاراتش را رد کرده است.

خبرگزاری «بلومبرگ» آمریکا نوشت، در پی دیدار اخیر پوتین و اسد در تاریخ هفدهم ماه می در سوچی، دمشق پیشنهاد روسیه برای تصویب قانون اساسی جدید که از قدرت و نفوذ رئیس‌جمهوری سوریه خواهد کاست را رد کرده و گفته است که هرگز چنین طرحی را قبول نخواهد کرد.

«ویتالی نومکین» مشاور «استفان دی‌میستوار» فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، گفت: «بر این باور نیستم که امکان تدوین پیش‌نویس قانون اساسی در سوریه که روسیه آن را پیشنهاد داده است، وجود داشته باشد. ما تلاش نمی‌کنیم این طرح را بر سوری‌های تحمیل کنیم؛ قاعدتا نه دولت و نه معارضان خواهان آن نیستند.»

ولی کرملین اعلام کرده است که پوتین با اسد درباره تحولات پرونده سوریه به طور مفصل صحبت کرده و دمشق نیز با اعزام هیاتی سوری به کمیته قانون اساسی در سازمان ملل به منظور تلاش برای تدوین قانون اساسی بعدی برای سوریه و نیز رایزنی درباره روند سیاسی، موافقت کرده است.

به نوشته بلومبرگ، اسد و پوتین بر ضرورت خروج نیروهای خارجی به‌ویژه شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا- که یک سوم سوریه را در اشغال خود دارند- و نیز نیروهای ترکیه از سوریه توافق کردند. ویتالی نومکین در این‌باره تصریح کرد، توافق برای خروج نیروهای خارجی شامل نظامیان ترکیه و آمریکا است؛ چرا که نیروهای روسیه و ایران به دعوت نظام دمشق به این کشور آمده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: