کد خبر: ۷۷۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۵۲۱
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در مالزی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در مالزی برگزار می‌شود؛ مراسمی که می‌تواند منجر به تقابل استقلال و پرسپولیس در این مرحله از مسابقات شود. مراسم قرعه‌کشی از ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز می‌شود و 8 تیم راه یافته به این مرحله، رقبای خود را می‌شناسند. مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، در حاکمیت تیم‌های ایرانی و قطری است.

 

پرسپولیس و استقلال از ایران و السد و الدحیل از قطر غربی‌های صعود‌کننده به یک چهارم هستند و قرعه‌کشی این منطقه از میان این 4 تیم برگزار می‌شود. پرسپولیس با شکست دادن الجزیره امارات و استقلال با پشت سر گذاشتن ذوب‌آهن به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته‌اند. به این‌ترتیب هیجان‌انگیزترین قرعه قاره آسیا می‌تواند تقابل این 2 نماینده ایران و برگزاری بزرگ‌ترین داربی قاره کهن باشد. این 2 تیم که تاکنون 86 بار در مسابقات مخلتف داخلی مقابل هم قرار گرفته‌اند، تاکنون تقابل بین المللی نداشته‌اند و اگر قرعه‌کشی مرحله یک چهارم رای به تقابل 2 نماینده ایران بدهد، داربی 87 نخستین داربی بین المللی سرخابی خواهد شد. نخستین داربی برون‌مرزی قطعا چارچوب و قواعد بین المللی هم خواهد داشت و اگر داربی 87 آسیایی باشد استقلال و پرسپولیس در دیداری که میهمان هستند، فقط می‌توانند‌۱۰ درصد سکوهای ورزشگاه آزادی را در اختیار داشته باشند.

 

 

 

گذشته از ثبت نخستین داربی سرخابی در مسابقات آسیایی، حداقل حسن تقابل پرسپولیس و استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی اطمینان از حضور یک نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی است. حال اگر قرار باشد پرسپولیس و استقلال با 2 نماینده قطری مواجه شوند، توجه به قدرت الدحیل هیچ‌یک از 2 تیم ایرانی مایل نیستند با این تیم دیدار مرحله یک چهارم را برگزار کنند و بازی با السد قطر را ترجیح می‌دهند. در همین رابطه شایعاتی شنیده می‌شود که از نفوذ و لابی قطری‌ها در مراسم قرعه‌کشی خبر می‌دهد.

 

یک روایت تایید نشده حکایت از اعمال نفوذ قطری‌ها در قرعه مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان برای عدم رویارویی نمایندگان قطر با همدیگر دارد. به این ترتیب که قرار است اسم پرسپولیس با الدحیل و استقلال با السد از گلدان‌های قرعه‌کشی بیرون بیاید.  به نوشته خراسان، قرعه هرچه باشد طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی غرب و شرق آسیا روزهای ۵، ۶ و ۷ شهریورماه و دیدارهای برگشت روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار خواهد شد. گفتنی است در مرحله شرق نیز کره جنوبی با 2 نماینده بیشترین تعداد تیم را در یک چهارم نهایی دارد. چونبوک هیوندای و سوون سامسونگ از کره جنوبی، تیانجین چین و کاشیما آنتلرز ژاپن، 4 نماینده شرق آسیا هستند و قرعه‌کشی یک چهارم هم بین این تیم‌ها صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: