کد خبر: ۷۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۶۵۹
زیباکلام می گوید: برخلاف همه در جمهوري اسلامي كه دوست دارند بگويند مستضعف هستيم، از طرف خانواده پدري و مادري بسيار ثروتمندم و اگر حقوق دانشگاه را هم نگيرم، با فرزندانم تا آخر عمر مي‌توانيم خيلي راحت زندگي كنيم.
زیباکلام: آنقدر ثروتمند هستم که به حقوق دانشگاه نیاز نداشته باشم / می‌روم و پشت سرم را هم نگاه نمی‌کنم/  7سالي هم مرخصي بدون حقوق براي دكترا گرفته بودم

به گزارش خبرداغ، روزنامه اعتماد با صادق زیباکلام در باره بازنشستگی اش مصاحبه کرده است.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

شغل ديگري به جز تدريس در دانشگاه داريد؟

خير؛ برخلاف همه در جمهوري اسلامي كه دوست دارند بگويند مستضعف هستيم، از طرف خانواده پدري و مادري بسيار ثروتمندم و اگر حقوق دانشگاه را هم نگيرم، با فرزندانم تا آخر عمر مي‌توانيم خيلي راحت زندگي كنيم.

چند سال تدريس كرديد؟

٢٥ سال دانشكده حقوق، چند سال دانشكده فني و ٧ سالي هم مرخصي بدون حقوق براي دكترا گرفته بودم. من استاد تمام هستم و قرار بود كه با استاد تمام منعطف‌تر برخورد شود. در دوران آقاي احمدي‌نژاد كه خيلي از اساتيد را به دلايل سياسي بازنشسته كردند، چنين بحثي مطرح بود.

بعد از بازنشستگي مي‌توانيد از اتاق‌تان در دانشگاه استفاده كنيد؟

بله؛ اتاقم را مي‌گيرند و از همين الان غصه قاب‌هايم را گرفته‌ام. چون قاب‌هايي كه در اتاق من است، بخشي از تاريخ ايران است. من معتقدم اصلح‌ترين مرجع براي تشخيص بازنشستگي گروه‌هاي آموزشي هستند.

شكايت مي‌كنيد؟

اگر گروه علوم سياسي بگويد من توانمندي ندارم، من مي‌روم و پشت سرم را نگاه نمي‌كنم. اما در صورتي كه گروه علوم سياسي بر توانايي تدريس من اذعان كند، اعتراض قانوني به تصميم رييس دانشگاه خواهم كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
حذف دلیل نمیخواهد؛ نزدیکی به دانشجویان و زبان دردها بودن بهترین دلیل برای حذف است.
مهم نیست چقدر مفید هستید یا چه خدمات برجسته ای داشته اید؛ مهم نیست در حوزه علوم انسانی یا فنی و یا کشاورزی مشغولید؛ مهم نیست چقدر معتقد به استقلال میهن و متعهد به حرفه و علاقمند به سرنوشت جوانان کشور هستید و باز هم مهم نیست چه سن و سالی دارید ولی خیلی مهم است که ساکن و بی سر و صدا و بدون نظر و حرف شنو و یا هیات علمی خودی و هم شور باشید.
مشکل اصلی سن نیست چون استادان مسن نخبه زیادی؛ به حق؛ مشغولند و مشکل بازنشستگی ندارند و حذف منحصر به دانشگاهای بزرگ استان تهران هم نیست ؛ زیرا در دانشگاه های بزرگ و قدیمی استانها ؛ در سالیان گذشته؛ هم از این حذف های پنهانی اتفاق افتاده است . براساس پرونده های فعال شکایت از بازنشستگی های غیر متعارف هیات علمی ؛ موجود در وزارت علوم؛ شکایت هایی از با تجربه های دارای ثبت اختراع و سابقه خدمت در سالهای سخت جنگ و ستم با سن زیر 60 سال سن با اهانت بازنشسته شده؛ موجود است ولی مدیریت محترم وزارت علوم دوره های قبل و حاضر؛ بعد از 8 سال کار کارشناسی (هیات ها و شوراها و دفتر ها و حوزه های مختلف از حوزه محترم دفتر وزارتی تا ..... و همچنین مشاوران محترم ارشد و رد و بدل شدن نامه های مکرر تائید و تکذیب) ؛ تا کنون نتوانسته اند پاسخگوی شکایات ها نسبت به اهانت و خانه نشینی و خسارت های ایجاد شده به عضو هیات علمی باشند.
برای توسعه کشور و بهره گیری از همه استعدادهای داخلی؛"آموزش عالی نیاز به تحولی همه جانبه و تجدید نظر اساسی در ساختار دارد."
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: