کد خبر: ۷۷۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۴۹۹
رییس سازمان زندان ها گفت: امروز ۲۹ هزار زندانی جرایم مالی اعم از عمد و غیرعمد داریم.
اصغر جهانگیر: زندانیان جرایم مالی در کشور چند نفرند؟
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،د اصغر جهانگیر در سی و یکمین جشن گلریزان ستاد دیه گفت: از سال گذشته تلاش شد تا براساس سفارش مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی در حوزه مسائل اجتماعی انجام گیرد.

وی ادامه داد: حضور مردم در جشن گلریزان و کمک آنها می تواند باعث آزادی بسیاری از زندانیان شود و آلام خانواده های آن‌ها را کاهش دهد.

جهانگیر گفت: در کنار این، دو اتفاق بزرگ هم می افتد اول خالی شدن و کم شدن از موجودی زندانها و کم شدن بودجه بیت المال و صرف آن در جای بهتر و دیگری جامعه هم از این مسئله منتفع می شود.

وی ادامه داد: اگر همسایه ما خانواده یک زندانی باشند که در تنگنا باشند قطعا جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شود و البته که بهتر است سرپرست خانواده بالای سر خانواده اش باشد.

جهانگیر گفت: امروز ۲۹ هزار زندانی جرایم مالی اعم از عمد و غیرعمد داریم. از این تعداد ۱۸ هزار نفر جرایم مالی غیرعمد دارند و امروز بیشترین جرایم مالی غیرعمد محکومین مالی حقوقی هستند.

رییس سازمان زندانها افزود: دومین جرم غیرعمد شایع که سه هزار نفر زندانی را به خود اختصاص داده همان بدهکاران مهریه هستند که از خانواده شان دور شده اند و باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۶۰ زن در رابطه با جرایم مالی غیرعمد در زندان هستند که دو درصد از آن ۱۸ هزار نفر هستند و ۹۸ درصد دیگر مردان هستند.

جهانگیر گفت: هفتاد درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر ۴۰ سال سن دارند و این افراد می توانند بعد از آزادی به چرخش چرخ اقتصاد کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد زندانیان جرایم غیرعمد تحصیلات سیکل و زیر سیکل دارند و ۸۶ درصد همین زندانیان معتاد هستند که اگر آزاد شوند قدم مهمی در حفظ خانواده شان برداشته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد زندانیان جرایم غیرعمد ۵۲ درصد از زندانیان زیر شش ماه محکوم شده‌ و به زندان وارد شده اند که حدود ۹ هزار و پانصد نفر می‌شوند.

جهانگیر گفت: ما در کنار ستاد دیه ایستاده ایم و تلاش می‌کنیم تا زندانیان جرایم غیرعمد هرچه سریعتر آزاد شوند.

وی افزود: استانهای فارس با ۲۲۰۰ نفر و تهران با ۱۸۰۰ نفر دو استان اول دارای بیشترین زندانی جرایم غیرعمد هستند.

به گزارش ایسنا؛ رییس سازمان زندانها گفت: ۷۹۸ نفر از زندانیان بخاطر بدهی مهریه بالاتر از ۲۰۰ سکه در زندان هستند که این حکایت از ضرورت انجام کار فرهنگی برای کاهش میزان مهریه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: