کد خبر: ۷۷۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۷۸۶
انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 12-6 سال از اهداف بلند مدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.
تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی در کیش از خدمات وارنیش فلوراید بهره مند شدند

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: بر اساس طرح تحول سلامت دهان و دندان، ارائه خدمات وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف کاهش پوسیدگی دندانی دانش آموزان 12-6 ساله و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان با همکاری اداره آموزش و پرورش کیش با موفقیت به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 12-6 سال از اهداف بلند مدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.

رضانیا افزود: این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان است و در هر سال طی دو مرحله برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی به صورت رایگان انجام می‌شود. وارنیش به صورت مکمل است و جای مسواک زدن را نمی‌گیرد و باید والدین به این موضوع اهمیت دهند.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای برنامه وارنیش فلوراید، فرم رضایت نامه در اختیار والدین قرار داده شده و با رضایت والدین این کار انجام شده است.

این مسئول هدف از اجرای طرح وارنیش فلوراید را کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن کاملا طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا حدودی جلوگیری کرد.

در «فلوراید‌ تراپی»، فلوراید با مواد معدنی مینای دندان ترکیب می‌شود و دندان را مقاوم می‌سازد.
وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است.

رضا نیا یاد آور شد: در این طرح تعداد 4 هزار و 928 دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش خدمات فلوراید تراپی قرار گرفتند.

رضانیا در ادامه گفت: 12کارشناس مراقب در قالب 4 تیم وظیفه اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی عنوان کرد و گفت: در حین انجام فلوراید تراپی آموزش بهداشت دهان و دندان به همه دانش آموزان ارائه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: