کد خبر: ۷۷۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۵۰۰
خواننده ترانه‌های ماندگار «باروبارو» و «دایه دایه» ـ. صبح امروز در سن ۶۸ سالگی درگذشت.
حسین فرجی درگذشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: خواننده ترانه‌های ماندگار «باروبارو» و «دایه دایه» ـ. صبح امروز در سن ۶۸ سالگی درگذشت.


عزت‌الله (حسین) فرجی اول بهمن‌ ماه سال ۱۳۲۹ هجری خورشیدی در لرستان و شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود.

وی که از دوران کودکی دارای صدای بسیار خوبی بود از همان دوران مدرسه کار خواندن ترانه‌های محلی را شروع کرد تا اینکه جهت ارتقاء سطح کیفی کارش و همچنین برای شناساندن ترانه‌های محلی لری به تهران آمد و زیر نظر استاد مهرتاش که استاد اساتید هنرمندان بود کار خود را آغاز کرد.

این هنرمند در سال ۱۳۴۶ و در حالی‌ که تنها ۱۷ سال سن داشت اولین ترانه‌ خود را با نام «شو سال» که شعر و آهنگش را هم خودش خلق کرده بود، اجرا و در همان سال ترانه‌ معروف «شیپورچی» را هم که خود حکایتی داشت را با شعر و آهنگی از خود وارد بازار کرد.

شیپورچی، دایه دایه، شو سال، کینه، مادر، مسافر کویت، مرغ اسیر، تویی بهارم سوزه سوزه و ... از ترانه‌های به‌یادماندنی مرحوم فرجی محسوب می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: