کد خبر: ۷۷۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۵۱۳
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر جرم فعالان محیط‌زیست جاسوسی نبوده، از برگزاری نشست کمیسیون امنیت با حضور توامان مسئولان وزارت اطلاعات و سپاه خبر داد و با استقبال از این تصمیم، گفت که ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌های این فعالان محیط زیست بازداشت‌شده داریم.
برگزاری نشست کمیسیون امنیت درباره پرونده‌های محیط‌زیستی با حضور توامان مسئولان وزارت اطلاعات و سپاه/ به‌گفته صادقی در جلسه کمیسیون امنیت عنوان شد که جرم فعالان محیط‌زیست جاسوسی نبوده است

به گزارش خبرداغ،محمدرضا تابش در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت‌شده، به آزادی چند نفر از این بازداشت‌شدگان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به قبل، گشایشی در وضعیت برخی از این بازداشت‌شدگان و فعالان محیط زیست انجام شده اما درباره باقی بازداشت‌شدگان خبر چندانی نیست.

به‌گفته صادقی در جلسه کمیسیون امنیت عنوان شد که جرم فعالان محیط‌زیست جاسوسی نبوده است

وی در عین حال به برگزاری نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر و مسئولان وزارت اطلاعات برای رسیدگی به موضوع بازداشت فعالان محیط‌زیست پرداخت و در این رابطه یادآور شد: درپی برگزاری نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسئولان وزارت اطلاعات، آقای محمود صادقی نماینده تهران خبر این جلسه را مبنی بر این‌که موضوع اتهام این افراد جاسوسی نبوده است، اعلام کرد.

برگزاری نشست کمیسیون امنیت با حضور توامان مسئولان وزارت اطلاعات و سپاه

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابر شنیده‌های بنده در پی برگزاری این جلسه، قرار شد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برگزاری نشستی دیگر با حضور توامان مسئولان وزارت اطلاعات و همچنین سپاه پاسداران ابعاد مختلف این مسئله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس همچنین ضمن استقبال از این تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبیعتاً درصورتی که این اتفاق میسر شود و چنین جلسه‌ای برگزار شود، رویداد مبارکی خواهد بود و مسئولان هر دو دستگاه در یک دستگاه استدلال‌های خود را بیان می‌کنند و در آن صورت مجلس تصمیم‌گیری خواهد کرد و نمایندگان نیز قضاوت می‌کنند.

در جلسات کمیسیون امنیت برای بررسی وضعیت بازداشتی‌های محیط‌زیستی شرکت می‌کنم

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا این فراکسیون کماکان موضوع بازداشت فعالان محیط زیست را پیگیری خواهد کرد، گفت: طبیعتاً ما به‌لحاظ تخصصی پیگیری‌هایی انجام داده و جلساتی را برگزار کردیم و باتوجه به این‌که هم‌اکنون موضوع، فراتر از ابعاد تخصصی حوزه محیط‌زیست وارد ابعاد سیاسی و امنیتی شده و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز وارد شده، طبیعتاً ما نیز ترجیح می‌دهیم این پرونده روال خود را در این کمیسیون طی کند اما قطعاً در این جلسات شرکت خواهیم کرد.

ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌های این فعالان محیط زیست بازداشت‌شده داریم

این نماینده مجلس در عین حال با اشاره به نگرانی برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان تاکید کرد: ما در طول این مدت ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌های این فعالان محیط زیست بازداشت‌شده داشتیم و از طرق مختلف با آن‌ها مرتبط بودیم.

تحقق درخواست خانواده بازداشتی‌ها ازسوی اطلاعات سپاه

تابش در پایان گفت: در این مدت مطالبات و درخواست‌های این خانواده‌ها را به مسئولان منتقل کرده و از این پس نیز وظایف خود را در این رابطه انجام خواهیم داد و جا دارد از مسئولان اطلاعات سپاه نیز تشکر و قدردانی داشته باشیم؛ چرا که مجموعه درخواست‌های خانواده‌ها اعم از درخواست ملاقات و مسائلی از این دست، با همکاری خوب مسئولان اطلاعات سپاه محقق شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: