کد خبر: ۷۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۱۰۷۳
این گزارش به مرور مختصری بر بدترین رمزهای عبور و گذرواژه‌های ساخته و استفاده شده توسط کاربران اینترنت در جهان می‌پردازد.
بدترین گذرواژه‌های جهان کدامند؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا:‌ این گزارش به مرور مختصری بر بدترین رمزهای عبور و گذرواژه‌های ساخته و استفاده شده توسط کاربران اینترنت در جهان می‌پردازد.

به نقل از وب سایت entrepreneur، این روزها که هر لحظه خبری از گوشه و کنار جهان مبنی بر حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری رایانه و گوشی هوشمند نظیر ای‌میل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به گوش می‌رسد، کاربران باید درباره افزایش امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود دقت بیشتری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهند.

بسیاری از متخصصان امنیت سایبری بر این باورند که بسیاری از کاربرانی که گرفتار حملات سایبری و نفوذ به حریم شخصی و اطلاعات رایانه‌شان می‌شوند، از گذرواژه‌های ناایمن و نادرستی استفاده می‌کنند که به هکرها این امکان را می‌دهد تا براحتی و بدون هیچ گونه زحمتی، رمز عبور قربانیان موردنظر را حدس زده و به اطلاعات خصوصی‌شان دسترسی پیدا کنند.

حالا آخرین گزارش و آمارهای منتشره از سوی متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان می‌دهد که کاربرانی که براحتی در معرض هک و حمله سایبری قرار گرفته اند، از کلمات عبور و گذرواژه‌های بسیار ساده، ابتدایی و قابل حدسی استفاده کرده‌اند.

این گزارش به مرور مختصری بر مجموعه کلمات عبور و گذرواژه‌هایی که از امنیت سایبری بسیار پایین و ضعیفی برخوردارند، می‌پردازد که در زیر فهرست برخی از این رمزهای عبور ناایمن ذکر شده است:

۱۲۳۴۵

۱۲۳۴۵۶۷۸۹

۲۴۶۸

۱۳۵۷

نام کاربر

نام خانوادگی کاربر

نام همسر کاربر

تاریخ تولد کاربر

Abc۱۲۳

Abcdef

Password

I love you

Admin

Welcome

Monkey

Starwars

Dragon

Hello

Freedom

whatever

اما یکی از بزرگترین اشتباهات مهلکی که قربانیان حملات سایبری مرتکب می‌شوند، استفاده از یک کلمه کامل همانند « Freedom » و ترکیب آن با یک کلمه یا عدد دیگر است که برای کاربر معنادار و قابل یادآوری بوده و از آن طرف هم براحتی توسط هکرها هک نمی‌شود.

به گفته کارشناسان، یک ترفند کاربردی و مفید دیگری که می‌تواند به امنیت گذرواژه پست الکترونیک، حساب‌های کاربری گوشی و رایانه شما کمک کند، بهره‌گیری از سمبل‌ها و حروف غیر الفبایی همچون %، $، *، @ است.

در هر صورت، کاربران با در نظر گرفتن موارد فوق، باید رمز عبوری را انتخاب کنند که بتوانند آن را به راحتی به خاطر آورند و در ضمن، در هیچ جایی جز ذهن خود، آن‌ها را یادداشت نکرده و برای هیچ کس نیز آن را به زبان نیاورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: