کد خبر: ۷۷۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۷۵۰
آیت الله بروجردی اظهار داشت: ما معتقدیم نباید برای رسیدن به مقاصد سیاسی، آبروی امام‌حسین(ع) و مداحی را صرف کنند که دراین‌صورت، چوب آن را خواهند خورد. این یکی از مصیبت‌هایی است که در تهران به آن گرفتاریم.
آیت‌الله علوی بروجردی: احمدی‌نژاد می‌خواست به من بودجه بدهد، قبول نکردم /با بودجه‌ گرفتن حوزه مخالفم

به گزارش خبرداغ ، آیت الله بروجردی گفت: من زمانی به آقای دکتر قالیباف و بعد به آقایان دیگر هم گفتم که با کمک‌کردن آنان به خانۀ مداح‌ها و... مخالفم. بنده با کمک‌کردن شهرداری به مساجد و حوزه ها مخالفم.

آیت الله محمد جواد علوی بروجردی امروز در دیدار جمعی از مداحان استان قم اظهار داشت: مسائل اخلاقی بسیار سست شده است و متأسفانه دیگر بازار ما بازار مسلمانی نیست. دروغ و غیبت و تهمت بین مردم زیاد است. علاوه‌ بر این‌ها، کوبیدن یکدیگر و بریدن نان یکدیگر یا آبرو بردن از هم بسیار است.

استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از سبک مداحی ها در شهرهای قم و تهران خطاب به مداحان گفت: ما معتقدیم نباید برای رسیدن به مقاصد سیاسی، آبروی امام‌حسین(ع) و مداحی را صرف کنند که دراین‌صورت، چوب آن را خواهند خورد. این یکی از مصیبت‌هایی است که در تهران به آن گرفتاریم. شما زحمت می‌کشید و با خلوص کار می‌کنید؛ اما عده‌ای در فضای مجازی، شما و کارهایتان را زیر سؤال می‌برند.

آیت الله بروجردی گفت: من زمانی به آقای دکتر قالیباف و بعد به آقایان دیگر هم گفتم که با کمک‌کردن آنان به خانۀ مداح‌ها و... مخالفم. بنده با کمک‌کردن شهرداری به مساجد مخالفم. اصلاً با بودجه‌گرفتن حوزه مخالفم. بنده خدمت آیت الله العظمی وحید هم عرض کردم بودجه‌گرفتن آخوندی از حوزه درست نیست. ما از اول با پول مردم و با سهم امام حرکت کرده‌ایم. حتی مبلغ اندکی که مردم به ما می‌دهند، می‌بوسیم و روی چشممان می‌گذاریم؛ اما برای مثال، دومیلیارد تومان دولت را نمی‌گیریم.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد می‌خواست برای ساخت مسجد و کتابخانه به من بودجه بدهد، بنده قبول نکردم و گفتم نمی‌خواهم. این دستگاه را باید مردم بچرخانند. به شهرداری نیز گفتم لازم نیست به جامعۀ مداحان پول بدهید که بعد مردم بگویند جامعۀ مداحان و مساجد و... اداره می‌شوند، و درنتیجه خود را کنار بکشند. اینان مبلغ مختصری به مساجد می‌دهند و مردم به‌گمان اینکه مسجد تأمین است، دیگر پول آب و برق و... را تأمین نمی‌کنند و حتی به امام جماعت مسجد نمی‌رسند. این ‌کار، رسیدگی مردم به مساجد را خراب می‌کند. اگر شهرداری و... می‌خواهند هنر کرده و کاری بکنند، خوب است آن مخارجی که مردم بانی شده‌اند و برای مساجد و مداحان و واعظان هزینه کرده‌اند، بابت مالیات و عوارض ساختمان و... حساب کنند که درآن‌صورت تازه مثل آمریکا می‌شوند. آمریکا که واقعا شیطان بزرگ است به افرادی که در آمریکا به مؤسسات اسلامی کمک می‌کنند، آن مبلغ را بابت مالیات، با آن افراد حساب می‌کند؛ درحالی‌که مؤسسۀ اسلامی ربطی به آمریکا ندارد. وقتی افراد به این خوجه‌ها که در آنجا برای امام‌حسین(ع) عزاداری می‌کنند پول می‌دهند، آمریکا با آن‌ها بابت مالیات حساب می‌کند. در اینجا هم بهتر است چنین کاری کنند؛ نه اینکه بیایند به حوزه پول بدهند. اگر کسی به مرجعی پولی داد، آن مبلغ را بابت مالیات بپذیرند که دراین‌صورت، تازه مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌شوند که امور خیریه را از بودجه حساب می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: