کد خبر: ۷۷۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۴۹۵
با صعود 2 نماینده ایران به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا، اکنون باید انتظار قرعه‌ احتمالی و جذابی را کشید.
در انتظار دربی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان/ تقابل ایران با قدرت‌های قطربه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،استقلال با برتری مقابل ذوب‌آهن و جبران شکست بازی رفت با پیروزی 3 - یک مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی، اکنون در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار گرفته است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیز با شکست در امارات مقابل الجزیره با نتیجه 3 - 2 امیدوار به جبران آن در آزادی بودند و در یک بازی پراسترس و هیجان با گل دقیقه پایانی سیدجلال حسینی به گل پیروزی‌بخش دست یافت و به مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان رسید. اکنون ایران 2 نماینده در جمع 8 تیم برتر آسیا به خود اختصاص داده است. قرعه‌کشی این مرحله دوم خردادماه برگزار خواهد شد و انتظارات در مالزی یک بازی پرهیجان و جذاب خواهد بود؛ دیداری نو و جالب توجه که می‌تواند قرعه دربی آسیایی نمایندگان ایران را به خود اختصاص دهد. اکنون شرایط احتمالی قرعه مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا را بررسی می‌کنیم.

 

  دربی پرهیجان در قطر و ایران
اولین حالت قرعه احتمالی در غرب آسیا این است که نمایندگان هر کشور با یکدیگر برخورد کنند. السد و الدحیل به عنوان نمایندگان راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم آسیا از قطر و پرسپولیس و استقلال از ایران، در صورت برخورد با یکدیگر دربی کاملا داخلی را برگزار خواهند کرد. در صورتی که قرعه‌کشی به شکلی شود که نمایندگان ایرانی با یکدیگر برخورد کنند، آن‌ها دربی بعدی خود بعد از سوپرکاپ را در آسیا برگزار خواهند کرد. با اوج‌گیری سرخابی‌ پایتخت که در لیگ هفدهم به عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دست یافته‌اند، شاید یک دربی فوق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا بتواند اوج هیجان را در فوتبال ایران شکل دهد. وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ مطمئنا در این جدال یکی از بزرگترین دیدارهای تاریخ مربیگری خود را پشت سر خواهند گذاشت البته اگر قرعه به نام تقابل 2 تیم شکل بگیرد؛ قرعه‌ای که می‌تواند خاطره‌انگیز شود و شکست هر کدام از 2 تیم، سال‌ها کری جدید و تاریخی از سوی طرفداران تیم پیروز باشد. در فاصله یک هفته مانده تا قرعه هیجان‌انگیز در کوآلالامپور باید دید فوتبال آسیا، ایران را غرق در هیجان خواهد کرد یا نمایندگان ایران باید برابر السد و الدحیل قطر تقابل خود برای دستیابی به مرحله نیمه نهایی را شکل دهند. السد قطر نیز که فصل گذشته با شکست مقابل استقلال از راهیابی به مرحله گروهی نیز بازمانده بود، در این فصل در گروهی که پرسپولیس در آن حضور داشت توانست به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود. آن‌ها در مرحله یک‌هشتم مقابل الاهلی عربستان در 2 بازی رفت و برگشت با نتایج 2 - یک و 2 - 2 و در مجموع 4 - 3 به برتری دست یافتند و جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آورند. الدحیل نیز که قدرتنمایی آن‌ها با صعود قاطع و با 8 پیروزی در مرحله گروهی همراه بود، در مرحله یک‌چهارم نیز در هر 2 بازی رفت و برگشت مقابل العین امارات به پیروزی رسید تا خط و نشان خود برای رقبا را به این شکل نشان دهند. تقابل این 2 تیم در این مرحله همانند دربی ایرانی‌ها می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز تلقی شود.


 تقابل ایران با قدرت‌های قطر
روی دیگر قرعه‌کشی می‌تواند تقابل نمایندگان ایران با حریفان قطری راه‌یافته به این مرحله باشد. پرسپولیس که پیش از این در مرحله گروهی با السد تقابل داشته، یکی از قرعه‌های احتمالی این مرحله را بار دیگر به خود اختصاص می‌دهد. شاگردان برانکو در مرحله گروهی در قطر مقابل ژاوی و هم‌تیمی‌هایش با شکست 3 - یک از زمین خارج شدند و در تهران نیز توانستند با برد تک گله از زمین آزادی خارج شوند. در صورتی که پرسپولیس بار دیگر با السد جدال داشته باشد، استقلال هم با قرعه تقابل با الدحیل مواجه خواهد شد. تقابل گلزنان شماره یک این 2 تیم در این مرحله می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. یوسف العربی از الدحیل قطر و مامه تیام از استقلال این روزها بیش از هر چیزی بوی گل می‌دهند و تقابل جذابی را در صورت شکل گرفتن این قرعه به خود اختصاص خواهند داد. پرسپولیس و الدحیل رقابت احتمالی دیگر این مرحله را شکل می‌دهد. الدحیل که قدرت اول آسیا با 10 پیروزی در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود، در فصل گذشته با نام لخویا در این مسابقات حاضر بود و در مرحله یک‌هشتم با پرسپولیس تقابل داشت. آن‌ها در تهران و در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی به تساوی بدون گل دست یافتند ولی در قطر با یک گل شکست خوردند و از این مرحله کنار رفتند. اما استقلال و السد قطر نیز قرعه احتمالی دیگر این مرحله هستند. استقلال یک بار با علیرضا منصوریان توانست السد را با خاطره‌ای تلخ از استادیوم آزادی راهی قطر کند. آن‌ها در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان با یکدیگر جدال داشتند و با تساوی در وقت‌های عادی و اضافه در ضربات پنالتی حریف را شکست دادند. با این حال قرعه جدال با السد قطر بسیار برای شاگردان وینفرد شفر بهتر و قابل عبورتر از الدحیل تلقی خواهد شد.


 دربی ایرانی در نیمه نهایی یا یک‌چهارم؟
البته شاید برخورد سرخابی با نمایندگان قطری نیز روی جالب توجه دیگری را شکل دهد و آن‌ها با برتری مقابل قدرت‌های فوتبال آسیا بتوانند بدون نیاز به قرعه در مرحله نیمه نهایی جدالی هیجان‌انگیزتر را پیش روی هواداران فوتبالی ایران قرار دهند. جدالی که تیم پیروز را به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا که برای فوتبال ایران طلسم شده است، روانه کند و سرخابی بتوانند فینال را تجربه کنند. شما کدام قرعه را می‌پسندید؛ تقابل سرخابی در مرحله یک‌چهارم یا پیروزی آن‌ها مقابل نمایندگان قطری و عجیب‌ترین دربی تاریخ فوتبال ایران برای صعود به فینال آسیا؟


 10 به 90
اگر پرسپولیس و استقلال در قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با هم دیدار کنند این مسابقه با شرایط میزبانی متفاوتی برگزار خواهد شد. به گزارش ورزش سه یکی از مهمترین موضوعات در مورد دربی احتمالی ماجرای میزبانی این مسابقه است. همه می‌دانند با وجود حرفه‌ای شدن لیگ باشگاهی ایران هنوز مسئولان برگزاری مسابقه با تفکرات دوران آماتوری، دربی‌های استقلال و پرسپولیس را تبدیل به مسابقه‌ای فاقد میزبانی کرده‌اند به طوری که در مسابقات 2 تیم حتی اگر از نظر اسمی یکی از آن‌ها میزبان هم باشد بازهم ظرفیت ورزشگاه 50 - 50 میان هواداران تقسیم می‌شود. اما حالا و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار است پرسپولیس و استقلال به معنای واقعی طعم میزبانی را بچشند. اگر استقلال و پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی و یا نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به هم بخورند در این شرایط و بر اساس آیین‌نامه ‌ای‌اف‌سی میزبانی متفاوتی خواهند داشت. شاهین رحمانی، عضو ایرانی ‌ای‌اف‌سی با تایید این موضوع گفت: «بر اساس آیین‌نامه، حداقل 5 درصد ورزشگاه باید در اختیار تماشاگران میهمان قرار بگیرد و بقیه ظرفیت تماشاگران در اختیار تیم میزبان خواهد بود. آیین‌نامه ‌ای‌اف‌سی قابل تغییر نیست.» با توجه به صحبت‌های عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توان نتیجه گرفت که دربی آسیایی یک دربی واقعی و با تقسیم‌بندی درست تماشاگران خواهد بود. در آیین‌نامه ‌ای‌اف‌سی آمده است که باشگاه میزبان باید 5 تا 10 درصد از ظرفیت قابل فروش استادیوم را در یک منطقه ایمن در اختیار تماشاگران میهمان قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: