کد خبر: ۷۷۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۶۳۱
جین فوندا بازیگر سرشناس سینما باور دارد که اگر افشاگر رسوایی‌های جنسی در هالیوود یک زن مشهور سفیدپوست نبود، صدایش شنیده نمی‌شد.
بازیگر زن برنده اسکار: تا وقتی زنان سیاهپوست از آزار جنسی می‌گفتند، صدایشان به جایی نمی‌رسید / افشاگری‌های جدید را یک سفیدپوست آغاز کرد

جین فوندا بازیگر سرشناس سینما باور دارد که اگر افشاگر رسوایی‌های جنسی در هالیوود یک زن مشهور سفیدپوست نبود، صدایش شنیده نمی‌شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، جین فوندا بازیگر سرشناس سینما که برای معرفی مستند جدیدی درباره زندگی خود به جشنواره کن سفر کرده است در گفتگو با بی‌بی‌سی درباره موضوع رسوایی‌های جنسی در هالیوود و راه‌ افتادن جنبش مبارزه با آزار جنسی در محل کار صحبت کرده است.

او اعتقاد دارد که سفیدپوست و مشهور بودن فردی که آغازگر افشاگری‌ها در این باره بود، باعث جلب توجه شد. او در این باره می‌گوید: «به نظر من بسیاری از مردم به ویژه مردها هنوز باور نکرده‌اند که آزار جنسی زنان تا چه اندازه گسترده است. و البته دامنه این آزار گسترده‌تر از محل کار است و در مکان‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد. تا پیش از این حرف‌های زنان در این باره باور نمی‌شد و مردهای متهم با بهانه‌ اینکه این زنان دنبال اخاذی و جلب توجه و تخریب شهرت آنان هستند، از مجازات فرار می‌کردند.

متاسفانه باید بگویم که این بار نیز موضوع به این دلیل داغ شد که آغازگر افشاگری‌ها زنی مشهور و سفیدپوست بود. مدت‌ها بود که زنان آمریکایی آفریقایی‌تبار از این موضوع سخن می‌گفتند اما صدایشان به جایی نمی‌رسید.»

مستند «جین فوندا در پنج پرده» محصول شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او است و در آن داستان زندگی این بازیگر برنده دو جایزه اسکار به تصویر کشیده می‌شود. این مستند در بخش کلاسیک هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: