کد خبر: ۷۷۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۴
همه محکومان موادمخدر باید با گرفتن احکام سخت و بازدارنده ، پشیمانی را به خود ببینند و این موارد در جامعه نهادینه شود.
معاون قوه قضائیه: محکومان مواد مخدر به اردوگاه های سخت اعزام می شوند
به گزارش خبرداغ ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ایجاد اردوگاه ویژه برای محکومان مواد مخدر خبر داد و گفت: محکومان مواد مخدر به اردوگاه های سخت و پشیمان کننده اعزام می شوند.

محمدباقر الفت روز چهارشنبه در همایش منطقه ای هدایت ، راهبری و ساماندهی دیده بانان پیشگیری استان های مازندران ، گیلان و گلستان در ساری بازگشت به قاچاق محکومان مواد مخدر را ناشی از پشیمان نشدن آنان دانست و افزود : همه محکومان موادمخدر باید با گرفتن احکام سخت و بازدارنده ، پشیمانی را به خود ببینند و این موارد در جامعه نهادینه شود.

وی گردش مالی سالانه مواد مخدر در کشور را 300 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : به دلیل حجم بالای جابه جایی و درآمد قابل توجه ، بسیاری از نیروها با تطمیع از وظایف و ماموریت اصلی خود خارج می شوند.
وی مهم ترین سلاح قاچاقچیان مواد مخدر را منابع مالی آن دانست و ادامه داد : مواد مخدر جزو 2جرم نخست از جرم های صورت گرفته در کشور است.

** کاهشی شدن آسیب های اجتماعی
معاون رئیس قوه قضائیه همچنین از کاهش شدن آسیب های اجتماعی در 2 سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : این نشان می دهد که سمت و سوی برنامه های پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی وزارت کشور درست مدیریت شده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش ها و بررسی ها از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که وضعیت از حالت بحرانی و حاد خارج شده و به مرحله تعادل رسیده است ، گفت : کنترل و مراقبت از آسیب های اجتماعی همواره مورد توجه قوه قضائیه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به طرح دیده بانان پیشگیری به عنوان مهمترین طرح های این قوه در بهره گیری از ظرفیت های مردمی اشاره کرد و افزود : در این طرح افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) برای مشارکت در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ثبت نام می کنند.

وی ادامه داد : راهبری و ایجاد هماهنگی ملی در افزایش رویکرد پیشگیری در هیات های مذهبی، تعامل دستگاههای اجرایی در اجرای موثر ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری و تقویت ظرفیت های مردمی در رونق تولید داخلی ، از مهمترین طرح های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است.

** ثبت نام 27 هزار دیده بان پیشگیری در کشور
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم در این نشست گفت که تا کنون 27 هزار دیده بان پیشگیری در نقاط مختلف کشور در سامانه سجام ثبت نام و فعالیت خود را آغاز کردند.

سید علی اصغر رفاهی با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و 100 گزارش از دیده بانان پیشگیری ثبت و ضبط و به مسئولان بالا دستی ارائه شده است، اظهار داشت: جرائم علیه منابع طبیعی ، محیط زیست و حوادث کارگری از سه موضوع اصلی طرح سجام است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات هویتی افراد در سامانه سجام محرمانه باقی می ماند، گفت: از آنجایی که سالانه حدود 850 نفر در اثر حوادث کار فوت می شوند ، پیشگیری و پیگیری از مشکلات ایمنی کار در واحدهای تولیدی و صنعیت بویژه معدن مهم و ضروری است.

در این همایش معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های مازندران ، گلستان و گیلان گزارشی از فعالیت دیده بانان پیشگیری ارائه کردند و راه اندازی سجام را در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بویژه کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری مفید و موثر دانستند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: